وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ

30 شهریور 1402
مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ

در چند وقت اخیر، شاهد ورود چت بات‌های هوش مصنوعی به موتورهای جستجو هستیم که خدمات موتورهای جستجو را بهتر و سریع‌تر انجام می‌دهند. این چت بات‌های هوش مصنوعی یک نتیجه حاضر و آماده به ارمغان می‌آورند و در کسری از ثانیه، وظیفه خود را به عالی‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهند. در چند ماه گذشته، دو عدد از بزرگترین موتورهای جستجوی جهان یعنی گوگل و بینگ، چت بات هوش مصنوعی را به امکانات خود افزوده‌اند که هر یک از این ابزارها، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. گوگل بارد (Google Bard) یک ابزار چت ‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی، توسط گوگل (Google) ساخته شده و موتور جستجوی بینگ با هوش مصنوعی پیشرفته درهم ‌آمیخته شده و چت ‌بات بینگ را معرفی کرده است. این روزها صحبت‌های زیادی در رابطه با این دو ابزار کاربردی که سطح جدیدی از ارتباط و تعامل انسان را به ارمغان آورده‌اند، به گوش می‌رسد و به همین دلیل، قصد داریم در این مطلب از وبسایت شماره مجازی به مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ بپردازیم. اگر قصد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را دارید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.


گوگل بارد چیست؟

پس از انتشار موفقیت‌آمیز و پر سروصدای چت جی پی تی (ChatGPT) توسط شرکت OpenAI، گوگل جواب خود به این ابزار را با دسترسی آزمایشی کاربران به بارد داده است. گوگل بارد (Google Bard) به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی مولد، درخواست‌های مختلفی را می‌پذیرد و وظایف مبتنی بر متن مانند ارائه پاسخ‌های مرتبط، خلاصه‌سازی و تولید محتوا را انجام می‌دهد. همچنین این ربات، با خلاصه سازی مطالب موجود در اینترنت درباره موضوعات متفاوت و ارائه لینک‌های مناسب برای مطالعه بیشتر، در زمینه تحقیق و بررسی نیز کاربران را یاری می‌کند. استفاده از گوگل بارد رایگان است و ظاهرا مانند سایر سرویس‌های گوگل قرار نیست هزینه‌ای از کاربران دریافت شود. بارد هنوز یک نسخه آزمایشی است و پیشرفت آن به دریافت بازخوردهای مستمر از سوی افراد عام، ناشران و تولیدکنندگان محتوا بستگی دارد؛ زیرا ممکن است در حال حاضر برخی پاسخ‌های بارد نادرست یا اظهارات توهین‌آمیز باشد.


بینگ چت چیست؟

بینگ یک موتور جستجو متعلق به شرکت مایکروسافت است که مانند گوگل کار می‌کند و در طی این سال‌ها، مایکروسافت تلاش بسیاری کرده تا بتواند با گوگل رقابت کند؛ اما هنوز هم گوگل انتخاب اول هر کاربری برای جستجوی موضوعات مختلف در اینترنت محسوب می‌شود. مایکروسافت پس از معرفی چت جی پی تی، به فکر راه‌اندازی نسخه‌ای از Bing افتاد که از ChatGPT برای پاسخ به سوالات جستجو استفاده کند و و همین امر باعث شده تا نتایج حاصل از جستجوی کاربران در فضای اینترنت، دقیق‌تر و کارآمدتر شوند. چت بات بینگ (Bing AI) با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق و الگوریتم‌های یادگیری ماشین، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند علاوه ‌بر عبارت‌های و کلمه‌های کلیدی، هر پرسشی را به عنوان ورودی به موتور جستجو بدهند و در خروجی، لینک‌های مرتبط را دریافت کنند و درباره پرسش مطرح شده، اطلاعات دقیقی را از چت بات به دست بیاورند.


تفاوت گوگل بارد با بینگ چت

تعریف گوگل بارد و بینگ چت | خرید شماره مجازی | تفاوت گوگل بارد و بینگ چت | خرید شماره مجازی امریکا

از لحاظ ظاهری، می‌توان گفت که هر دو ابزار شبیه به هم هستند و هر دو، یک رابط کاربری ساده ارائه می‌کنند. با در نظر گرفتن تمامی شباهت‌ها، تفاوت‌های قابل توجهی نیز میان این دو ابزار دیده می‌شود. در ادامه به مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ از لحاظ معیارهای مختلف می‌پردازیم تا با تفاوت‌های هر یک از ابزارها آشنا شوید.

مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ در کیفیت پاسخ

هنگام مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ می‌توان گفت پس از پرسیدن یک سوال از این دو ابزار، با جواب‌ها و طول و لحن‌های متفاوت مواجه می‌شویم. بینگ چت پاسخ‌های کوتاه‌تر و محدودتری به کاربران ارائه می‌کند و نظری در مورد مشکل یا راه‌حل‌های بالقوه آن ارائه نمی‌دهد. در مقابل، گوگل بارد پاسخ‌های طولانی‌تری ارائه می‌کند که در این پاسخ‌ها مشکلات و نیاز به اقدام فوری را نیز مورد بحث قرار می‌دهد. برای فهم دقیق تفاوت میان گوگل بارد با چت بات بینگ، از این دو ابزار خواستیم تا ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی 23 اولترا را برای ما شرح دهند. پاسخی که گوگل بارد ارائه داد، مبتنی بر جداولی بود که در سایر موتورهای جستجو نیز یافت می‌شد؛ اما چت بات بینگ، در چندین پاراگراف جواب سوال ما را تحلیل کرد و جواب کامل‌تری در مقایسه با گوگل بارد در اختیار ما قرار داد.

مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ در دقت پاسخ

پیش از مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ در دقت پاسخ، باید این نکته را در نظر داشته باشید که صحت اطلاعات ارائه شده توسط هر دو ابزار را نمی‌توان تضمین کرد؛ به همین دلیل، نمی‌توان تمامی جزئیات را بررسی کرد. طبق پاسخ‌های به دست آمده از گوگل بارد و بینگ چت، پاسخ بینگ چت اطلاعات مشخص کمتری داشت و پیوندهایی به منابع ذکر شده ارائه کرده بود. از سویی دیگر، گوگل بارد از هیچ لینکی در پاسخ خود استفاده نکرده بود. تجربیات به دست آمده نشان می‌دهند که هنگام پرسیدن سوال یکسان از این دو ابزار، Bing Chat پاسخ‌های خلاقانه‌تری با بسط بیشتر ارائه می‌کند. همچنین بینگ چت این امکان را فراهم می‌سازد تا به موتوری جستجوی بینگ سنتی دسترسی پیدا کنید. گفتنی است که Bard یک دکمه Google it را گنجانده که لینکی را فعال می‌کند تا گوگل را در یک تب جدید راه‌اندازی نماید. این دو مورد، ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که به شما امکان می‌دهند تا اطلاعات ارائه شده را در برابر منابع بیشتر بررسی کنید.

مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ در سهولت استفاده

هیچ مورد پیچیده‌ای درباره هر دو ابزار وجود ندارد و می‌توانید به راحتی از این ابزارها استفاده کنید. البته تفاوت‌هایی نیز در نحوه استفاده از این ابزارها دیده می‌شود. منوی چت بات بینگ بسیار ساده است و سه مدل پاسخگویی ارائه می‌کند که بر خلاف بینگ که بارد چنین ویژگی ندارد. سه مدل پاسخگویی چت بینگ عبارتند از:

  • چت خلاقانه
  • چت جزئی نگرانه
  • چت متعادل

چت بینگ به کاربران اجازه می‌دهد تا به موتور جستجوی بینگ بروند. دکمه Google it نیز مشابه این موضوع است و تب‌های جدیدی باز می‌کند. در حالت کلی، می‌توان گفت که استفاده از Bing Chat در مقایسه با Google Bard کمی ساده‌تر است. همچنین، گوگل بارد از ارائه پاسخ‌هایی به برخی سوالات از جمله نوشتن چند نکته برای وبلاگی درباره گرمایش جهانی، دچار مشکل می‌شود؛ در حالی که بینگ چت، پاسخ به این سوال را به خوبی ارائه می‌کند. از آنجایی که هر کدام از این ابزارها در حال پشت سر گذاشتن توسعه سریعی هستند، پیش‌بینی می‌شود که  در زمینه تجربه کاربری به بهبود خود ادامه دهند. 

مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ در مدل‌های زبان

تفاوت های گوگل بارد و بینگ چت در مدل های زبان | خرید شماره مجازی ارزان | مقایسه گوگل بارد و بینگ چت

در آخرین بخش از مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ می‌توان به موتورهایی اشاره کرد که هر دو پلتفرم را تامین می‌کنند. بینگ چت از GPT-4 برای تولید نتایج خود استفاده می‌کند؛ در حالی که گوگل بارد از LaMDA Google قدرت می‌گیرد. این موضوع نشان می‌دهد که معماری مدل‌های این دو ابزار با یکدیگر تفاوت دارد که می‌تواند بر روی پاسخ‌ها نیز تاثیرگذار باشد. GPT-4 به عنوان یک مولد، پاسخ‌های مختلف را با توجه به متنی که در آن آموزش داده شده تولید می‌کند. نحوه کار LaMDA Google متفاوت است و می‌تواند میان انواع مختلف متون تمایز قائل شود. تمامی موارد ذکر شده در این بخش، نشان دهنده این است که GPT04 بینگ چت در تولید محتوای خلاقانه بهتر عمل می‌کند و پاسخ‌های ارائه شده توسط LaMDA گوگل بارد، بیشتر بر اساس حقایق است.


گوگل بارد و بینگ چت؛ استفاده از کدام یک توصیه می‌شود؟

هنگام مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ، متوجه می‌شویم که بینگ چت برتری بیشتری دارد. البته این امکان وجود دارد که برتری چت بینگ در شرایط مختلف، دستخوش تغییر شود. همچنین این موضوع به این معنی نیست که گوگل بارد را رها و رد کنیم؛ به عنوان مثال، Bing Chat محدود به اجرا در مرورگر مایکروسافت اج است و در مقابل، Google Bard بر روی هر مرورگر پشتیبانی اجرا می‌شود. هر کدام از این ابزارها، فوق‌العاده قدرتمند هستند و پاسخ‌های هوشمندانه‌ای برای درخواست‌های گوناگون ایجاد می‌کنند. هر یک از این پلتفرم‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و انتخاب نهایی توسط عواملی از جمله ترجیحات کاربران و نوع خروجی مدنظر او تعیین می‌گردد. استفاده از گوگل بارد و بینگ چت رایگان است؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم که هر دو این ابزار را امتحان کنید.


گوگل بارد و بینگ چت؛ شاهکارهای فناوری که نقشی فزاینده در زندگی ما خواهند داشت!

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی باعث می‌شود تا با دسترسی سریع به اطلاعات مختلف، در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید. اگر به دنبال استفاده دقیق و علمی از چت بات‌های هوش مصنوعی باشید، حتما به کیفیت پاسخگویی این چت بات‌ها نیز اهمیت می‌دهید. گوگل بارد و چت بات بینگ شاهکارهای فناوری شگفت‌انگیزی هستند که با گذشت زمان، ارزش و اهمیت خود را نشان می‌دهند. ربات‌های ChatGPT، Google Bard و Bing Chat با امکانات کاربردی خود به بخش جذایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند و تشخیص اینکه کدام یک بهتر است را با مقایسه گوگل بارد با چت بات بینگ متوجه می‌شویم. با خرید شماره مجازی ChatGPT از پرتال شماره مجازی، می‌توانید به دنیای هیجان‌انگیز و بزرگی از اطلاعات کاربردی دسترسی داشته و به پاسخ سوالات خود برسید. آیا تاکنون از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده‌اید؟ می‌توانید نظرات خود را از بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر