وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

ساخت اکانت اپل آیدی با شماره مجازی

23 آبان 1402
ساخت اکانت اپل آیدی با شماره مجازی

برای دسترسی کاربران به تمامی امکانات و خدمات اپل نظیر App Store، iCloud، iTunes و غیره، ساخت اکانت اپل آیدی ضروری است. در این راستا کمپانی اپل محدودیت‌های جدیدی برای کاربران ایرانی اعمال کرده است. افزایش محدودیت‌های این کمپانی برای استفاده کاربران ایرانی از محصولات این شرکت پس از حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور به خوبی مشخص شد و اکنون شاهد حذف پیش شماره ایران برای ساخت اپل آیدی با شماره مجازی هستیم. 
با وجود تمامی این مشکلات و تحریم‌ها، باز هم راه‌هایی برای دور زدن از تحریم‌ها و رفع محدودیت‌های کمپانی اپل برای کاربران ایرانی وجود دارد که در این گزارش به سه روش اساسی در ساخت اکانت اپل آیدی با شماره می‌پردازیم. پرتال شماره مجازی ایران با بیش از 5 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات شماره مجازی سرویس‌های مختلف، این بار در راستای ساخت حساب اپل آیدی با شماره مجازی شما را همراهی می‌کند. 


دلایل نیاز به شماره مجازی برای ساخت اپل آیدی

تا پیش از این اپل، ساخت اکانت اپل آیدی را با ایمیل و تاییدیه کد ایمیل امکان‌پذیر کرده بود؛ اما اکنون شاهد اضافه شدن شماره مجازی برای ساخت اکانت اپل آیدی هستیم. هر چند که کمپانی اپل هنوز دلایل خود را به صورت شفاف در مورد افزودن شماره مجازی به مراحل ساخت اپل آیدی ذکر نکرده است؛ اما به احتمال قوی هدف از این کار احراز هویت کاربران و افزایش سطح امنیت اکانت‌های اپل آیدی است.
علاوه بر این دسترسی مجدد به اکانت اپل آیدی در دستگاه‌های دیگر با وجود شماره واقعی یا مجازی راحت‌تر می‌شود و امکان بازیابی اپل آیدی برای کاربران فراهم می‌شود. در این شرایط و سنگ اندازی جدید اپل، استفاده از شماره‌های یک بار مصرف یا عمومی امنیت حساب کاربری اپل آیدی را به خطر می‌اندازد و امکان ورود مجدد به حساب کاربری غیرفعال و یا غیرممکن می‌شود. 


روش‌های ساخت اکانت اپل آیدی

در چنین شرایطی که این محدودیت‌ها برای کاربران ایرانی اعمال شده‌ است، برای ساخت اکانت اپل آیدی 3 روش وجود دارد که در ادامه به هر یک از این سه روش می‌پردازیم:

شماره واقعی فردی آشنا در خارج از کشور

بهترین و مطمئن‌ترین گزینه برای ساخت اکانت اپل آیدی، استفاده از شماره واقعی دوستان یا اقوام ساکن خارج از کشور است. با این راهکار ایمنی اکانت کاربران و اطلاعات حساب آن‌ها تضمین می‌شود و به همین دلیل این روش را ایده‌آل‌ترین راه حل برای ایجاد حساب اپل آیدی می‌نامند. هر چند که این روش در حال حاضر بهترین راهکار برای ایجاد حساب کاربری اپل آیدی محسوب می‌شود؛ اما متاسفانه امکان بهره‌مندی از این راه حل برای اغلب کاربران وجود ندارد. 

خرید شماره مجازی از مراجع معتبر 

ساخت اپل آیدی با شماره مجازی | خرید شماره مجازی از مراجع معتبر | خرید شماره مجازی آمریکا

دومین روش که در حال حاضر محبوب‌ترین و مرسوم‌ترین روش برای ساخت اکانت اپل آیدی محسوب می‌شود، خرید شماره مجازی معتبر از سایت‌ها یا مراجع معتبر و ایمن ارائه دهنده خرید شماره مجازی برای سرویس‌های گوناگون است. این روش هرچند غیررایگان است، اما با هزینه‌ای اندک شما را از مشکلات ناشی از ایجاد حساب اپل آیدی با شماره مجازی خلاص می‌کند و به هیچ عنوان امنیت حساب کاربری شما به خطر نمی‌افتد؛ البته این امر به شرطی اتفاق می‌افتد که از مراجعی معتبر اقدام به خرید شماره مجازی کنید. 
شایان ذکر است که برخی کانال‌ها، اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و ربات‌ها اقدام به ارائه شماره مجازی به صورت رایگان می‌کنند؛ اما این دسته از شماره‌های مجازی رایگان به هیچ وجه اعتبار و امنیت کافی ندارند و به احتمال قوی پس از مدتی مسدود شوند و در اختیار کاربران دیگری قرار گیرند. در این حالت اکانت اپل آیدی شما امنیت خود را از دست می‌دهد و امکان بازیابی آن و یا ورود به حساب کاربری با دستگاهی دیگر غیرممکن می‌شود.
تنها یک روش برای دریافت شماره مجازی به صورت رایگان وجود دارد و آن سرویس رایگان گوگل ویس آمریکا است. با این حال متاسفانه در این روش هم به خاطر تحریم‌های موجود نیاز به وارد کردن شماره‌ای غیر از پیش شماره ایران (تحریم نشده) برای ثبت نام در گوگل ویس و ایجاد اکانت در آن دارید؛ بنابراین امکان ساخت اپل آیدی با شماره مجازی گوگل ویس غیرممکن می‌شود و همان بهتر که سراغ منبعی معتبر برای خرید شماره مجازی بروید. 

سرویس‌های دریافت پیامک 

ساده‌ترین و غیراصولی‌ترین روش برای ساخت اکانت اپل آیدی با تاییدیه پیامک شماره مجازی، استفاده از سرویس‌های پیامک رایگان است. اگر بتوانید شماره فردی در خارج از کشور را که از دوستان یا اقوام شماست را وارد کنید، امنیت اکانت شما تضمین خواهد شد؛ اما مشکل اینجاست که این راه حل برای اکثر کاربران ایرانی ممکن نیست و به همین دلیل کاربران به استفاده از سرویس‌های پیامک روی می‌آورند.
در این روش سایت‌هایی وجود دارند که بدون ثبت نام امکان دریافت پیامک را برای شماره‌هایی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. مطابق این روش کافیست به یکی از سایت‌های مربوطه مراجعه کنید و یکی از شماره‌های ایالات متحده آمریکا را انتخاب کنید و در ادامه این شماره را در مراحل ثبت نام اکانت اپل آیدی با شماره مجازی وارد کنید تا پیامک آن در سایت مذکور و قسمت این باکس برای شما نمایش داده شود. 
در نهایت با وارد کردن همین کد در مراحل ساخت اکانت اپل آیدی، حساب کاربری شما ایجاد می‌شود. با این حال توجه کنید که در این روش شما صاحب شماره مجازی وارد کرده برای ساخت اکانت اپل آیدی نیستید و اغلب سرویس‌های مذکور به مرور زمان شماره‌های فعال خود را تغییر می‌دهند. بنابراین با این روش امکان بازیابی اکانتتان در دستگاهی دیگر و یا همان دستگاه در زمانی دیگر غیرممکن می‌شود. از این رو حداقل توصیه ما در صورت بهره‌گیری از این روش، تهیه بکاپ یا پشتیبان گیری از اطلاعات ضروری مانند تصاویر، پیام‌های متنی، شماره تلفن، ویدئوها و غیره است. 


نکات مهم در خصوص ایجاد اکانت اپل آیدی

نکته بسیار مهم در خصوص ایجاد اکانت اپل آیدی این که ابرشرکت اپل در خصوص اطلاعات وارد شده برای ایجاد حساب کاربری اپل آیدی و حذف نمونه‌های تقلبی بسیار مشهور است و در کوتاه مدت چنین اکانت‌هایی را شناسایی و حذف یا مسدود می‌کند. این قضیه بیشتر در رابطه با صحت آدرس‌های وارد شده در روند ساخت اکانت اپل آیدی معلوم شد. از این رو این احتمال قوی وجود دارد که هنگام استفاده از شماره‌های سرویس‌های مذکور از قبیل استفاده از شماره مجازی رایگان یا سرویس‌های دریافت پیامک با پیغام خطا و یا صحیح نبودن شماره وارده برای ساخت اکانت اپل آیدی مواجه شوید. در این حالت اگر از سرویس ارائه دهنده پیامک استفاده کنید باید شماره‌های در دسترس سایت را یک به یک آزمایش کنید تا به شماره مورد تایید اپل برسید که این کار با وجود ایمنی پایین و عدم امکان بازیابی اطلاعات پس از ایجاد حساب کاربری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. 
نکته مهم بعدی این که شماره مجازی استفاده شده در ایجاد حساب کاربری اپل آیدی را در جایی امن ذخیره کنید تا بعدها اگر نیاز به بازیابی حساب و یا ورود به اکانت اپل آیدی با دستگاهی دیگر داشتید به مشکل برنخورید. در پایان اگر از این روش‌ها (سرویس پیامکی و شماره مجازی رایگان) استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم گزینه find my phone را غیرفعال کنید تا نیازی به احراز هویت دومرحله‌ای نداشته باشید. لذا بهتر است روی اکانتی که با شماره مجازی رایگان یا سرویس پیامکی ساخته‌اید، حساب باز نکنید و اطلاعات مهم را در آن قرار ندهید.


بهترین روش برای ساخت اکانت اپل آیدی با شماره مجازی

برای ساخت اکانت اپل آیدی 3 روش متداول را در این گزارش ذکر کردیم که هر یک مزایا و معایب خاص خود را داشتند. از بین این سه روش، بهترین روش که تمامی کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و نسبت به ایمنی اکانت و بازیابی مجدد اکانت اپل آیدی خود مطمئن شوند، ساخت اکانت اپل آیدی با خرید شماره مجازی از مراجع معتبر است. در این راستا مراجع زیادی در زمینه ارائه خدمات شماره مجازی فعالیت می‌کنند که در بین آن‌ها پرتال شماره مجازی ایران به عنوان اولین سامانه ارائه دهنده خدمات شماره مجازی ایمن و مطمئن با بیش از 5 سال سابقه شناخته می‌شود که برای تمامی سرویس‌های خارجی شماره مجازی کشورهای مختلفی را فراهم می‌کند. کافیست سرویس موردنظر و کشور مدنظر شماره مجازی خود را در این سایت انتخاب کنید و پس از پرداخت هزنیه معقول و ارزان نسبت به سایر سایت‌هاف در لحظه شماره مجازی خود را در اکانت کاربری خود دریافت نمایید. 
 

13 دی 1402
سلام من شماره مجازی اپل ایدی خریدم چطوری باید ازش استفاده کنم؟

سرویس های محبوب

موارد بیشتر