وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

غیر فعال بودن استوری تلگرام برای کاربران ایرانی!

20 شهریور 1402
غیر فعال بودن استوری تلگرام برای کاربران ایرانی!

غیر فعال بودن استوری تلگرام برای کاربران ایرانی با وجود آپدیت‌ها باعث سردرگمی بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی محبوب شده است. تلگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر است. این شبکه اجتماعی همواره با ارائه آپدیت‌ و اضافه کردن قابلیت‌های جدید، توانسته کاربران خود را راضی نگه داشته و حتی به تعداد آن‌ها نیز اضافه کند. با وجود فیلتر شدن این شبکه اجتماعی در ایران، باز هم از تعداد کاربران آن کاسته نشده و این نشان دهنده محبوبیت زیاد تلگرام است.
یکی از آپدیت‌های جدید تلگرام که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند، قابلیت استوری بود. این ویژگی جذاب، در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و واتساپ نیز وجود داشت؛ اما تلگرام آن را با کمی تغییر ارائه کرد. قابلیت استوری در تلگرام، برای تمام کاربران پرمیوم فعال شده؛ اما کاربران عادی در ایران و چند کشور دیگر همچنان از این ویژگی محروم هستند. در این مقاله از وبلاگ شماره مجازی، با شما عزیزان همراه هستیم تا دلیل فعال نشدن استوری برای کاربران ایرانی و روش رفع این مشکل را بررسی کنیم؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.


فعال شدن استوری تلگرام برای همه کاربران

شبکه اجتماعی تلگرام، در ابتدا یک پیام رسان ساده ولی جذاب بود که توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند. این شبکه اجتماعی محبوب با ارائه آپدیت‌های متعدد، توانست تعداد کاربران خود را افزایش داده و تبدیل به یکی از برترین پیام رسان‌های بین المللی شود.
سال گذشته و در اواخر بهار 1401 اعلام شد که تلگرام یک نسخه پرمیوم را ارائه خواهد کرد. این نسخه، نیاز به پرداخت هزینه بود و کاربران با خرید اشتراک آن، می‌توانستند به قابلیت‌های بسیار بیشتری دست پیدا کنند. چندی پیش در آپدیت تلگرام، اعلام شد که قابلیت استوری به این پیان رسان اضافه خواهد شد. قابلیت استوری در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام و واتساپ نیز وجود داشت؛ اما تلگرام آن را با ویژگی‌های جدیدی ارائه کرد.
این قابلیت در ابتدا تنها برای کاربران پرمیوم تلگرام قابل دسترس بود. کاربران پرمیوم می‌توانستند با بروزرسانی قابلیت استوری را برای خود فعال کرده و از آن استفاده کنند؛ اما کاربران عادی تنها می‌توانستند این استوری‌ها را تماشا کنند و نمی‌توانستند استوری منتشر کنند. تلگرام در آخرین آپدیت خود اعلام کرد که قابلیت استوری را برای تمام کاربران فعال خواهد کرد. این اعلامیه باعث شد تا بسیاری از کاربران اقدام به بروز رسانی تلگرام خود بکنند تا بتوانند به این قابلیت‌ها دسترسی داشته و از استوری آن استفاده کنند. با وجود این که استوری برای تمام کاربران تلگرام فعال شده؛ اما برخی از ویژگی‌های آن مانند زمان بندی انتشار استوری و اتمام آن، انتخاب افرادی که می‌توانند آن را ببینند و غیره تنها برای کاربران پرمیوم وجود دارد.


چرا استوری تلگرام برای کاربران ایرانی غیر فعال است؟

پس از اعلام تلگرام مبنی بر اینکه تمام کاربرام اعم از پرمیوم و عادی، می‌توانند از قابلیت استوری تلگرام استفاده کنند، برخی از کاربران در ایران اعلام کردند که این قابلیت همچنان برای آن‌ها فعال نشده است. پس از مدتی مشخص شد که این قابلیت برای هیچ کدام از کاربران عادی تلگرام در ایران در دسترس نیست و این کاربران نمی‌توانند از این ویژگی استفاده کنند.
با بررسی این مشکل، تلگرام اعلام کرد که قابلیت استوری در تمام کشورها فعال است؛ اما کاربران در کشورهای روسیه (+7)، اوکراین (+380)، ازبکستان (+998)، اندونزی (+62)، ایران (+98)، هند (+91) هنوز دسترسی به این قابلیت را ندارند. موارد متعددی برای عدم دسترسی کاربران این کشورها به قابلیت استوری در تلگرام عنوان شده است؛ اما با توجه به اعلام خود تلگرام به دلیل حجم بالای کاربران در این کشورها، سرورهای تلگرام قابلیت پشتیبانی از آن‌ها را نداشته و در حال حاضر این قابلیت برای کاربران این کشورها فعال نیست. ممکن است در آینده و با رفع مشکل سرورها قابلیت استوری برای کاربران ایرانی نیز فعال شود؛ اما باید احتمال فعال نشدن به دلیل تحریم‌ها را نیز در نظر داشته باشید.
مسئله دیگری که برای کاربران ایرانی مشکل ساز شده این است که تلگرام پرمیوم برای کاربران با پیش شماره +98 ایران در دسترس نیست و زمانی که اقدام به خرید از طریق ربات تلگرام پرمیوم برای خرید بکنید، پیغامی مبنی بر این که این ویژگی برای کشور شما در دسترس نیست مشاهده خواهید کرد؛ بنابراین، کاربران با پیش شماره ایران نمی‌توانند به قابلیت استوری دسترسی داشته باشند.

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت اپل آیدی


روش‌های فعال کردن استوری تلگرام برای کاربران ایرانی

قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام | روش های فعال کردن استوری تلگرام برای کاربران ایرانی | خرید شماره مجازی تلگرام

همانطور که گفتیم، فعال کردن استوری تلگرام برای کاربران با پیش شماره ایرانی ممکن نیست و از طرف دیگر، کاربران با این پیش شماره نمی‌توانند تلگرام خود را به نسخه پرمیوم ارتقا دهند و همچنان از قابلیت‌های مختلف از جمله استوری محروم خواهند بود. برای رفع این مشکل، یک راه حل بسیار کاربردی و مناسب وجود دارد و آن هم استفاده از شماره مجازی است. ممکن است این سوال پیش بیاید که امنیت شماره مجازی چگونه است؟ امنیت این شماره‌ها، با توجه به مرجعی که از آن تهیه می‌کنید مشخص خواهد شد؛ به همین دلیل بهتر است که خیلی به سمت شماره‌های رایگان نروید.
شماره مجازی، یک شماره غیر فیزیکی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با استفاده از آن، در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام ثبت نام کنید.  خرید شماره مجازی تلگرام، به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به سادگی آن را به نسخه پرمیوم ارتقا دهید و از قابلیت استوری استفاده کنید. از طرف دیگر، با استفاده از شماره مجازی که متعلق به کشورهای ذکر شده نباشد، قابلیت استوری برای شما به عنوان کاربر عادی نیز فعال خواهد شد.
استفاده از شماره مجازی بهترین و در حال حاضر تنها روشی است که کاربران می‌توانند از قابلیت‌هیا پیشرفته تلگرام و استوری آن استفاده کنند. پس از این که شماره مجازی تلگرام را از پنل کاربری خود در شماره مجازی خریداری کردید، با استفاده از آن یک حساب کاربری تلگرام ایجاد کنید. با این کار، شما می‌توانید به راحتی از قابلیت‌ استوری استفاده کنید. همچنین، می‌توانید مخاطبانی که دوست دارید را به حساب کاربری خود اضافه کنید و آن‌ها نیز شماره شما را داشته باشند تا بتوانند استوری شما را مشاهده کنند.
با این شماره مجازی، به راحتی می‌توانید با استفاده از ربات تلگرامی و یا روش‌های دیگر، اقدام به خرید اشتراک پرمیوم تلگرام بکنید و از قابلیت‌های بسیار بیشتری نیز برخوردار شوید. همچنین، برای این که بدانید چرا باید از شماره مجازی استفاده بکنیم و یا کاربردهای دیگر این شماره‌ها چیست، می‌توانید مقاله‌های مرتبط ما در این زمینه را مطالعه کنید.


کاربرد مهم شماره مجازی در تلگرام

تلگرام، یک پیام رسان بسیار محبوب است که با ارائه آپدیت‌های جذاب، به محبوبیت خود افزوده است. این برنامه، با ارائه نسخه پرمیوم و اضافه کردن قابلیت استوری به آن، تصمیم گرفت که این ویژگی را در اختیار کاربران عادی نیز قرار دهد؛ اما در این میان یک مشکل وجود داشت. کاربران برخی از کشورها از جمله ایران بنا به دلایل مختلفی هنوز دسترسی کامل به این ویژگی را ندارند. با توجه به این که این مشکل به دلیل عدم پشتیبانی سرورهای تلگرام از کاربران بسیار زیاد در ایران اعلام شده است، ممکن است در آینده و با رفع این مشکل، کاربران ایرانی نیز به استوری دسترسی داشته باشند. در حال حاضر، شما کاربران می‌توانید با استفاده از شماره مجازی، از قابلیت‌های بیشمار تلگرام استفاده کنید. در این مقاله از وبلاگ شماره مجازی، گفتیم که با استفاده از شماره مجازی، می‌توانید تلگرام پرمیوم را نیز خریداری کرده و از قابلیت‌های بسیار بیشتری برخوردار شوید. خرید تلگرام پرمیوم به دلیل تحریم‌هایی که علیه کاربران ایرانی وجود دارد همچنان در دسترس نیست؛ به همین دلیل استفاده از شماره مجازی بهترین انتخاب است.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر