وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

تیندر و توییچ به دلیل امتناع از بومی سازی داده‌ها در روسیه جریمه شدند!

26 مهر 1402
تیندر و توییچ به دلیل امتناع از بومی سازی داده‌ها در روسیه جریمه شدند!

دادگاه روسیه در دو حکم جداگانه در روز دوشنبه (4 سپتامبر) Match Group و twitch را جریمه کرد. قاضی تیمور واخرامیف گفت ‌Twitch Interactive به دلیل ارتکاب یک تخلف اداری طبق قسمت 9 ماده 13.11 قانون تخلفات اداری فدراسیون روسیه مجرم شناخته شد؛ در نتیجه سرویس پخش 13 میلیون روبل جریمه شد.
طبق همین ماده، دادگاه تاگانسکی شرکت آمریکایی Match Group را که مالک سرویس Tinder است، مجرم تشخیص داد. به گزارش اینترفاکس، این شرکت 10 میلیون روبل جریمه شد. این ماده شرکت‌های داخلی و خارجی را ملزم به ذخیره اطلاعات شخصی اتباع روسیه در خاک روسیه می‌کند، اطلاعاتی مانند ورود، رمز عبور، نام و آدرس ایمیل که توسط این سرویس‌ها جمع‌آوری می‌شوند.


عدم توجه به اخطار قبلی، جریمه را چند برابر کرد!

در بهار سال 2023، سازمان نظارت بر ارتباطات و فناوری اطلاعات روسیه (Roskomnadzor) الزامی برای یک شرکت در ایالات متحده ارسال کرد تا از قوانین روسیه در زمینه پردازش داده‌های شخصی پیروی کند؛ اما این الزام اجرا نشد.
Twitch یک سرویس پخش ویدیو است که به تخصص در بازی‌های رایانه‌ای، پخش گیم‌پلی و مسابقات ورزشی الکترونیکی معروف شناخته می‌شود. دادگاه تاگانسکی به خاطر عدم حذف محتوای ممنوعه بارها این سرویس را جریمه کرده؛ به ویژه در ماه ژوئیه که جمعاً 7 میلیون روبل جریمه نقدی تعیین کرد. این محتواها مرتبط با قمار و پیوندهایی به برنامه‌های پخش وبلاگ‌نویسان شناخته ‌شده بودند که درباره عملیات نظامی در اوکراین صحبت می‌کردند.
Tinder یک برنامه برای جستجوی آشنایان بر اساس پارامترهای مشخص و موقعیت جغرافیایی است. پس از شروع عملیات نظامی در اوکراین Tinder کمپین‌های تبلیغاتی خود را در روسیه متوقف و گزینه‌های پرداختی از جمله مخفی کردن تبلیغات را غیرفعال کرد. در 30 ژوئن 2023، Match Group که مدیریت سرویس دوستیابی Tinder را بر عهده داشت، تصمیم به توقف کامل فعالیت‌های خود در روسیه گرفت. 
حداکثر جریمه قانونی برای عدم توجه به بومی‌سازی داده‌ها 18 میلیون روبل است. این جریمه برای Twitch و Tinder مجددا به دلیل عدم اطاعت از این مقررات در تابستان 2022 تعیین شد که در آن زمان هر دو شرکت به مبلغ 2 میلیون روبل جریمه شده بودند. همچنین Match Group که سرویس دوستیابی Tinder را اداره می‌کرد و در ژوئن 2023 فعالیت خود را در فدراسیون روسیه متوقف کرد نیز به جریمه افتاد.


 ناظر سختگیر عامل اصلی جریمه شرکت‌ها

شکایت روسیه از تیندر و توییچ | ناظر سختگیر عامل اصلی جریمه شرکت ها | خرید شماره مجازی | خرید شماره مجازی ارزان

Roscomnadzor ناظر مخابرات روسیه گفت ‌بومی‌سازی داده‌ها به محافظت از منافع شهروندان ما کمک می‌کند و حاکمیت دولت را در فضای دیجیتال تقویت خواهد کرد. Match Group از این حکم ابراز تاسف کرد و گفت که در تلاش است تا با قوانین روسیه مطابقت داشته باشد. توییچ گفت که در حال بررسی تصمیم دادگاه روسیه است.
رگولاتور حفاظت از داده‌های روسیه، Roskomnadzor، از آغاز جنگ جاری روسیه و اوکراین، قانون محلی‌سازی داده‌ها را با جریمه‌های متعددی به شدت اجرا کرده است. Roskomnadzor در سال 2019 جریمه‌هایی را برای فیس‌بوک و توییتر به دلیل عدم رعایت الزامات بومی‌سازی اعمال کرد.
لینکدین همچنین در سال 2019 به دلیل امتناع از انتقال اطلاعات شخصی افراد روسی به خاک روسیه جریمه شد و بعدها به دلیل عدم رعایت آن از فعالیت در فدراسیون روسیه منع شد. در جولای 2021، Roskomnadzor فاش کرد که پروتکل‌های اداری را علیه واتساپ که برای اولین بار متخلف بود و همچنین علیه فیس‌بوک و توییتر ایجاد کرده است.

 

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت حساب توییچ
 

غول‌های مجازی در حال ترک روسیه

تعداد زیادی از خدمات دیجیتال از جمله غول‌های پخش جریانی Netflix و Spotify از روسیه خارج شده‌اند. در ماه مه، Match Group در گزارش سالانه خود اعلام کرد که قصد دارد تا 30 ژوئن برنامه‌های دوستیابی Tinder و Hinge را از روسیه خارج کند. بی‌بی‌سی گزارش داد که پلتفرم دوستیابی رقیب بامبل در مارس 2022 از روسیه و بلاروس خارج شد.
Friends Fiduciary Corp، یکی از سهامداران Match، اظهار داشت که Tinder با ترک روسیه در عین توجه به خطرات حقوق بشری که اوکراین با آن دست به گریبان است، نمونه‌ای برای دیگران بوده است.


درست یا غلط، تصمیم جنجالی دادگاه روسیه!

تصمیم گرفته شده به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم روسیه برای اجرای قوانین مربوط به بومی‌سازی داده‌ها اتخاذ شده است. این قوانین از شرکت‌ها می‌خواهند که اطلاعات شخصی شهروندان روسی را در مرزهای کشور ذخیره و پردازش کنند. عدم پایبندی به این مقررات ممکن است منجر به جریمه‌های قابل توجهی شود. قوانین بومی‌سازی داده‌ها در بسیاری از کشورها موضوع اختلافی بوده‌اند؛ زیرا اغلب از شرکت‌ها می‌خواهند روی زیرساخت‌ها و منابع محلی سرمایه‌گذاری کنند تا با مقررات مطابقت کنند. منتقدان ادعا می‌کنند که این قوانین می‌توانند نوآوری را متوقف و بارهای غیرضروری را به کسب‌وکارها تحمیل کنند. 
چنانچه برای فعالیت در این دو پلتفرم به شماره مجازی ارزان نیاز داشتید، وبسایت شماره مجازی همراه شماست تا در سریع‌ترین حالت ممکن به انواع شماره مجازی از جمله شماره مجازی آمریکا دسترسی داشته باشید. 
 

سرویس های محبوب

موارد بیشتر