وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

برای حساب های جیمیل غیر فعال چه اتفاقی می افتد؟

26 شهریور 1402
برای حساب های جیمیل غیر فعال چه اتفاقی می افتد؟

یکی از سوالاتی که برای صاحبان حساب‌های گوگل پیش می‌آید این است که برای حساب های جیمیل غیر فعال چه اتفاقی می افتد؟ اگر شما نیز جزء دارندگان حساب‌های گوگل و جیمیل هستید و از آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنید، اما بنا به دلایلی حساب شما غیر فعال شده، ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد. بسیاری از کاربران اطلاعات شخصی و مهمی را در حساب‌های گوگل خود ذخیره می‌کنند و با غیر فعال شدن آن، ممکن است همه این اطلاعات نیز از بین بروند.
در این مقاله از وبلاگ شماره مجازی کاربردهای مهم حساب جیمیل را بر می‌شماریم و پس از آن، دلایلی که باعث غیر فعال شدن حساب جیمیل شما می‌شوند را بررسی خواهیم کرد. همچنین، به بررسی اتفاقاتی که پس از غیر فعال شدن حساب جیمیل می‌افتند پرداخته و روش‌های بازگردانی حساب و جلوگیری از غیر فعال شدن را به شما کاربران گرامی آموزش می‌دهیم؛ پس اگر از کاربران حساب جیمیل هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.


کاربردهای مهم حساب جیمیل گوگل

حساب جیمیل گوگل یکی از مهم‌ترین اکانت‌‌هایی است که هر کسی باید یکی از آن را در اختیار داشته باشد. این حساب کاربری، کاربردهای بسیار زیادی دارد و افراد می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که از حساب کاربری جیمیل می‌شود، ساخت حساب کاربری در پلتفرم‌های دیگر است. شما می‌توانید از این حساب برای احراز هویت و ثبت نام در بسیاری از پلتفرم‌ها و وبسایت‌ها استفاده کنید. کاربران گوشی‌های اندروید با ایجاد یک حساب جیمیل می‌توانند به تمام ویژگی‌ها و ابزارهای دستگاه اندرویدی خود دست پیدا کنند.
این ویژگی درست مانند اپل آیدی برای گوشی‌های آیفون است که بعد از ساخت اپل آیدی به افراد امکان دسترسی به قابلیت‌هایی مانند آی کلود و غیره را می‌دهد. با استفاده از حساب گوگل، کاربران می‌توانند به فضای One Drive دسترسی داشته باشند و اطلاعات خود را در آن ذخیره کنند. از طرف دیگر با استفاده از این حساب کاربری، می‌توانید به گول پلی برای دانلود برنامه‌ها و بازی‌های مختلف و مورد نیاز دسترسی داشته باشید.
با استفاده از حساب جیمیل می‌توانید در بسیاری از پلتفرم‌ها مانند تلگرام از اطلاعات خود محافظت کنید. همچنین، برای ثبت نام در برنامه‌های دیگر مانند تیک تاک یا اپلیکیشن‌های دیگر این حساب کاربری بسیار پرکاربرد خواهد بود.


دلایل غیر فعال شدن حساب جیمیل

کاربرد های حساب جیمیل | دلایل غیرفعال شدن حساب جیمیل | خرید شماره مجازی | خرید شماره مجازی امریکا

زمانی که حساب جیمیل شما غیر فعال شده باشد، متوجه این موضوع به صورت اتفاقی خواهید شد و یا گوگل از روش‌های مختلف برای اطلاع رسانی به شما اقدام می‌کند؛ اما برای اطمینان از این موضوع که آیا جیمیلی که در اختیار دارید غیر فعال شده یا خیر، با استفاده از همان جیمیل وارد حساب خود در گوگل شوید. اگر حساب شما غیر فعال شده باشد، پیغامی مبنی بر غیر فعال شدن دریافت خواهید کرد که به شما علت این اتفاق توضیح داده خواهد شد. به صورت کلی، گوگل به دو دلیل حساب جیمیل را غیر فعال می‌کند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:
        1.    عدم استفاده از حساب جیمیل به مدت دو سال
یکی از دلایلی که باعث غیر فعال شدن حساب جیمیل افراد می‌شود، عدم استفاده از حساب جیمیل در تمامی بخش‌های گوگل به مدت دو سال است. اگر شما به مدت دوسال از هیچکدام از خدمات گوگل با جیمیل خود استفاده نکنید، گوگل این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که حساب جیمیل مذکور را غیر فعال و فعالیت‌ها و داده‌های موجود در آن را نیز حذف کند. به علاوه، اگر از حساب جیمیل خود برای محصول بخصوصی استفاده کرده‌اید و به مدت 2 سال از آن محصول استفاده‌ای نکرده‌اید، باز هم گوگل داده‌های موجود در آن محصول را حذف خواهد کرد. محصولات مختلف، خط مشی‌های مختلفی نیز دارند که این اتفاق بر اساس همین خط مشی‌ها انجام خواهد شد.  فعالیت در گوگل با موارد زیر تعریف می‌شوند:

  • خواندن یا ارسال کردن ایمیل
  • بارگیری برنامه‌ها
  • همرسانی کردن تصاویر
  • استفاده از Google drive
  • تماشای ویدیو در YouTube
  • استفاده از موتور جست و جوی Google
  • استفاده از حساب کاربری جیمیل برای ثبت نام در برنامه‌های شخص ثالث

اگر هیچکدام از این فعالیت‌ها به مدت 2 سال انجام نشوند، حساب شما توسط گوگل غیر فعال خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: کسب درآمد دلاری از یوتیوب


        2.    عبور از خط مشی‌های مشخص شده گوگل
گوگل یک سری قوانین و مقررات تحت عنوان خط مشی دارد که اگر آن‌ها را رعایت نکنید، ممکن است حساب جیمیل شما غیر فعال یا مسدود شود. در ادامه، برخی از خط مشی‌های گوگل را به شما معرفی می‌کنیم:

  • شرایط خدمات گوگل شامل شرایط ارائه خدمات به کاربران گوگل
  • خط مشی‌های مبتنی بر محصولات و محتوا
  • حساب ربایی یا رخنه کردن حساب کاربری دیگران
  • سوء استفاده و بهره کشی از کودکان
  • محتوای نامناسب و غیر اخلاقی
  • جعل هویت
  • حجم بالای تماس‌ها
  • محتوای آموزشی فاقد صلاحیت
  • محتوای تروریستی

با عبور از این خط مشی‌ها، گوگل این حق را برای خود قائل است که حساب جیمیل مورد نظر را مسدود یا غیر فعال کند. در موارد ذکر شده، هر بخش دارای توضیحات مفصل و دقیقی است که خود گوگل آن‌ها را شرح داده است. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با این قوانین و مقررات، به خود گوگل مراجعه کنید تا دچار اشتباه نشوید.


اتفاقاتی که پس از غیر فعال شدن حساب جیمیل رخ می‌دهند!

اتفاقات بعد از غیرفعال شدن حساب جیمیل | بازگردانی حساب جیمیل | خرید شماره مجازی ارزان

حال که دانستیم چگونه ممکن است یک حساب جیمیل غیر فعال شود، بهتر است با اتفاقاتی که برای چنین حساب‌هایی می‌افتند نیز آشنا شویم. اولین اتفاقی که پس از غیر فعال شدن جیمیل اتفاق می‌افتد، این است که دیگر نمی‌توانید با استفاده از حساب مذکور به حساب‌هایی که از قبل داشتید وارد شوید؛ به عنوان مثال نمی‌توانید از سرویس‌های گوگل استفاده کنید. 
اگر حساب جیمیل غیر فعال شده باشد، گوگل تمام داده‌ها و اطلاعات آن را حذف می‌کند. همچنین، اگر از جیمیل برای ثبت نام در یک برنامه یا محصول دیگر استفاده کرده‌اید و محصول مورد نظر بیش از 2 سال بلا استفاده باقی مانده است، گوگل داده‌های موجود در برنامه را نیز حذف می‌کند؛ هرچند پیش از حذف کردن، گوگل فرصتی به شما می‌دهد تا اقداماتی را انجام دهید. این اقدامات ممکن است باعث بازیابی جیمیل شده و یا اطلاعات شما را بازیابی کنند.


روش‌های بازگردانی حساب جیمیل و اطلاعات آن

پس از این که مطلع شدید حساب جیمیل شما غیر فعال شده، می‌توانید از خود گوگل درخواست بازیابی حساب را پیگیر شوید. برای این کار از طریق مرورگر به صفحه حساب گوگل وارد شوید. پس از ورود، در میان گزینه‌های موجود، گزینه شروع پژوهش یا Start appeal را انتخاب کنید. با این کار، گوگل چند سوال در مورد حساب کاربری از شما خواهد پرسید و به همین دلیل باید دستورالعمل‌های گفته شده را به صورت دقیق اجرا کنید.
چنانچه با درخواست شما موافقت نشود، تمام حساب‌های شما که با این جیمیل ایجاد شده باشند همچنان غیر فعال باقی خواهند ماند. اگر اقدام دیگری انجام ندهید، گوگل حساب را به صورت دائمی غیر فعال کرده و آن را برای حذف در نظر می‌گیرد.
 در چنین مواردی، گوگل برای کاربران اروپایی یا افرادی که شهروندی اروپا را دارند، اقدام اضافی دیگری را نیز در نظر می‌گیرد. برای استفاده از این گزینه‌ها می‌توانید با استفاده از یک شماره مجازی معتبر اروپایی،  -مثل خرید شماره مجازی انگلیس- اقدام به ایجاد حساب جیمیل بکنید تا در صورت بروز مشکل و غیر فعال شدن به دلیل عبور از خط مشی‌ها، بتوانید حساب را به راحتی بازگردانید. کاربرد خرید شماره مجازی در این زمینه و در بخش‌های دیگر بسیار مشهود است. هرچند در نظر داشته باشید که اگر حساب شما به دلیل عبور از خط مشی غیر فعال شده باشد، می‌توانید دو بار درخواست پژوهش یا بازرسی بکنید تا اگر اولی رد شد، شانس مجدد داشته باشید.


جلوگیری از غیرفعال شدن حساب جیمیل 

حساب جیمیل گوگل، یک حساب بسیار پر کاربرد و مهم است. تمام کاربران گوشی‌های اندروید حتما باید یک حساب کاربری داشته باشند تا بتوانند از امکانات دستگاه خود به صورت کامل بهره ببرند. این حساب جیمیل، ممکن است بنا به دلایلی که در این مقاله به آن اشاره کردیم غیر فعال شده باشد. برای این که از این اتفاق جلوگیری شود، بهتر است که همواره آن را فعال نگه دارید. نکته مهم دیگر این که خط مشی‌ها و قوانین گوگل را به صورت کامل مطالعه کنید تا به اشتباه از آن‌ها عبور نکرده و شامل جریمه نشوید.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر