وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

گوگل بارد ( Google Bard ) چیست؟

07 شهریور 1402
گوگل بارد ( Google Bard ) چیست؟

گوگل بارد هوش مصنوعی جدید گوگل است که به تازگی آن را معرفی کرده و یک رقیب بسیار جدی برای ChatGPT به شمار می‌رود. این چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی از یادگیری ماشین Machine learning و پردازش زبان طبیعیNatural language processing قابلیت این را دارد که مکالمات انسانی را شبیه سازی کند. این هوش مصنوعی گوگل قابلیت‌های متعددی دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند آن در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود اضافه کرده و پاسخ‌های طبیعی به پرسش‌های کاربران ایجاد کند.
با توجه به معرفی ChatGPT توسط شرکت Open AI و سر و صدای زیادی که این چت بات به پا کرد، گوگل نیز دسترسی تعداد محدودی از کاربران به چت بات خود یعنی گوگل بارد را داد. با توجه به اینکه این چت بات امروزه به صورت عمومی در اختیار بسیاری از مردم و کاربران در سرتاسر دنیا قرار گرفته، در این مقاله از شماره مجازی به بررسی کلی آن پرداختیم و نحوه استفاده و دسترسی به آن را به شما آموزش داده‌ایم. هرچند ممکن است در آینده گوگل نحوه دسترسی به این هوش مصنوعی را تغییر داده و با ارائه آپدیت‌های مختلف، قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کند.


معرفی گوگل بارد Google Bard

بارد Bard یک مدل زبانی و هوش مصنوعی است که گوگل آن را بر اساس یک مدل زبانی به نام لامدا LaMDA توسعه داد. لامدا نیز توسط خود گوگل و در سال 2021 توسعه پیدا کرد تا مکالمات چند نوبتی (Multi-turn dialogues) را مدیریت کند. با استفاده از این تکنولوژی، گوگل هوش مصنوعی بارد را با نام گوگل بارد به صورت آزمایشی توسعه داد تا در آینده آن را برای کاربران بیشتری ارائه کند.
هر دو مدل زبانی بارد و لامدا بر اساس یک مدل زبانی دیگر به نام ترنسفورمر (Transformer) هستند که توسط گوگل در سال 2017 ارائه و به عنوان شبکه عصبی و معماری گوگل نیز شناخته می‌شود. این مدل زبانی بیش از هزاران کلمه را اسکن کرده و می‌تواند مکالمات انسانی را به راحتی شبیه سازی کند. جالب است که بدانید هوش مصنوعی چت جی پی تی و مدل GPT-3 نیز روی مدل زبانی ترنسفورمر ایجاد شده‌اند.
مدل زبانی گوگل بارد، قرار است به عنوان دستیار گوگل در بخش جست و جو عمل کند که خلاقیت بالایی داشته و برای نوشتن ایمیل، مقالات و غیره از طریق دکمه Google it به کاربران کمک خواهد کرد.


نحوه استفاده از گوگل بارد

برای استفاده از گوگل بارد، به راحتی می‌توانید به وبسایت آن یعنی Bard.google.com مراجعه کنید و با استفاده از اکانت Gmail خود در آن ثبت نام کرده و به فعالیت بپردازید؛ اما با توجه به تحریم ایران توسط گوگل و عدم ارائه سرویس به کاربران ایرانی، برای این کار باید آی پی خود را به یک کشور دیگر تغییر دهید. با توجه به این که این هوش مصنوعی برای کاربران آمریکایی و همچنین کاربران سرتاسر اروپا در دسترس قرار گرفته است، می‌توانید از لوکیشن این کشورها استفاده کنید.
پس از تغییر آی پی و ثبت نام در گوگل بارد، می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این هوش مصنوعی نیز مانند همتایان خود یعنی ChatGPT و بینگ دارای یک بخش مخصوص تایپ یا نوشتن سوال و متن کاربر است. همچنین، یک کلید میکروفون نیز در کنار بخش چت قرار گرفته تا سوال خود را با وویس بپرسید. در حال حاضر این مدل زبانی از بیش از 40 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که زبان فارسی نیز در میان آن‌ها است؛ بنابراین شما می‌توانید به راحتی از امکانات و قابلیت‌های گوگل بارد با زبان فارسی بهره ببرید.
در این چت بات دستوراتی قرار دارند که به کاربر کمک می‌کند بهتر از آن استفاده کند. این دستورات شامل Reset chat برای بازگرداندن چت به حالت اولیه و پاک کردن چت‌های انجام شده است. همچنین گزینه Bard activity به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های ذخیره شده خود در بارد که در فضای گوگل ذخیره می‌شوند را مدیریت کنید. گزینه FAQ نیز پرسش‌های متداول Google bard را در اختیار شما قرار می‌دهد.
پس از دریافت پاسخ از بارد، در بخش زیر پاسخ چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه‌های لایک و دیسلایک برای این است که واکنش شما نسبت به پاسخ دریافتی را بسنجد. همچنین، گزینه Google it برای جست و جوی پاسخ در بستر گوگل به کاربر کمک می‌کند تا پاسخ را با دیگر موارد موجود در اینرنت مقایسه کرده و بهترین پاسخ را دریافت کند.
استفاده از گوگل بارد پیچیدگی زیادی ندارد و کاربران می‌توانند به راحتی مانند ChatGPT یا هوش مصنوعی بینگ سوالات خود را از آن بپرسند. در این میان، گوگل هشدار داده که ممکن است برخی از پاسخ‌های بارد درست نباشد و نباید به صورت علمی به این پاسخ‌ها اکتفا کنید. این هشدار برای تمام ربات‌های هوش مصنوعی صادق است و این ربات‌ها، بیشتر حالت دستیار برای کاربران را دارند.


ویژگی‌های گوگل بارد

گوگل بارد چیست ؟ | ویژگی های گوگل بارد | خرید شماره مجازی ارزان | خرید شماره مجازی

گوگل بارد، با توجه به این که مدت‌ها توسط کاربران دیگر در حال آزمایش و بررسی بود، توانست بسیاری از نواقص دیگر همنوعان خود را برطرف کرده و بهترین نسخه خود را ارائه کند. این هوش مصنوعی، در کنار ویژگی‌هایی که دیگر چت بات‌ها ارائه می‌کنند مانند ترجمه متون، خلاصه نویسی، تولید محتواهای متنوع، شعر، فیلمنامه و غیره ویژگی‌های دیگری نیز ارائه کرده است. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • شنیدن تلفظ صحیح کلمات با بارد
    یکی از ویژگی‌های جدید و جذاب در گوگل بارد این است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا آوای کلمات را شنیده و با تلفظ صحیح آن‌ها آشنا شود. این کار، برای شنیدن کلمات دشوار و شعرها بسیار کاربردی است. برای این کار، پس از این که متن مورد نظر را نوشتید، می‌توانید با کلیک روی گزینه صدا در گوشه بالای صفحه کلیک کنید. شما هم می‌توانید سوال خودتان و هم پاسخ بارد را گوش کنید.
  • لحن پاسخ دریافتی از بارد را مشخص کنید
    شما می‌توانید در گوگل بارد انتخاب کنید که پاسخ شما به چه صورتی باشد. سبک پاسخ‌ها در Bard به 5 روش خواهد بود. سبک‌های پاسخ بارد به صورت کوتاه، بلند، ساده، حرفه‌ای و معمولی هستند و شما بر اساس نیاز خود می‌توانید آن را انتخاب کنید. در حال حاضر این ویژگی از بارد تنها برای زبان انگلیسی وجود دارد و به زودی برای زبان‌های دیگر نیز فعال خواهد شد.
  • قابلیت تغییر نام یا پین کردن مکالمات
    در گوگل بارد، شما این امکان را خواهید داشت تا گفت و گوهای انجام شده خود را دسته بندی، نام گذاری و پین کنید. پس از این که گفت و گویی در صفحه چت با بارد انجام دادید، می‌توانید با انتخاب آن گفت و گو و انتخاب گزینه پین، آن را در صفحه چت خود نگه دارید. این ویژگی بر اساس نظرات کاربران به هوش مصنوعی بارد اضافه شد و کاربردهای زیادی خواهد داشت.
  • اشتراک گذاری پاسخ‌ها در گوگل بارد
    یک ویژگی جذاب در گوگل بارد این است که شما می‌توانید پاسخ‌های دریافتی از آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید بخش یا تمام گپ خود با بارد را در فضای وسیعی با دیگران به اشتراک بگذارید و از ایده‌های دیگران استفاده کنید.
  • قابلیت اضافه کردن تصاویر در پرامپت
    تصاویر همواره بخش بزرگی از تخیلات و تصورات انسان است که با استفاده از آن می‌تواند مفاهیم زیادی را به اشتراک بگذارد. شما می‌توانید در بخش پرامپت، یک تصویر اضافه کرده و با نوشتن توضیحاتی، از بارد بخواهید که بر اساس آن تصویر به شما پاسخ دهد. این کار برای بسیاری از کاربران کاربردی بوده و کار آن‌ها را بسیار آسان خواهد کرد.
    ویژگی‌های اضافه شده به گوگل بارد بسیار جذاب بوده و حاصل بسیاری از نظرات کاربران است. در ادامه آپدیت‌هایی که برای گوگل بارد ارائه می‌شوند، ممکن قابلیت‌های دیگری نیز برای آن اضافه شود و قابلیت‌های موجود نیز بهبود پیدا کنند.

رقابت گوگل بارد و ChatGPT

گوگل بارد به عنوان رقیب جدی و سرسخت ChatGPT معرفی شد و با عرضه جهانی آن، نشان داد که ادعاهای گوگل چندان بیراه هم نبوده است. در این مقاله از شماره مجازی، به بررسی قابلیت‌ها و ویژگی‌های گوگل بارد پرداختیم و ضمن معرفی آن، نحوه ثبت نام و فعالیت در آن را نیز به شما آموزش دادیم. اگر چه این هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی همچنان برای کاربران ایرانی در دسترس نیست؛ اما با استفاده از تغییر دهنده آی پی و خرید شماره مجازی ChatGPT معتبر می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید. برای تهیه شماره مجازی مناسب فعالیت در چت جی پی تی و گوگل بارد، می‌توانید از محصولات ما در شماره مجازی استفاده کنید. با توجه به اینکه گوگل بارد از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، برای بسیاری از کاربران ایرانی مفید بوده و می‌توانند در کنار سایر مردم دنیا از این هوش مصنوعی جذاب استفاده کنند.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر