وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

رونمایی از GPT-4 Turbo

02 آذر 1402
رونمایی از GPT-4 Turbo

هوش مصنوعی یکی از پیشرفته‌ترین و جذاب‌ترین زمینه‌های علمی است که در سال‌های اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیر آن بوده‌ایم. از جمله پروژه‌های برجسته و مهم در این زمینه می‌توان به GPT-4 Turbo اشاره کرد که به تازگی توسط شرکت OpenAI رونمایی شده است. GPT-4 Turbo یک موتور هوش مصنوعی است که قادر به تولید متن‌های متنوع، خلاقانه و منطقی در هر زبان و موضوعی است. این موتور از تکنولوژی ترانسفورمر (Transformer) استفاده می‌کند که یک مدل بسیار پیشرفته و قدرتمند است. آلتمن، مدیرعامل OpenAI درباره این ابر هوش مصنوعی گفته که GPT-4 Turbo یک عامل تغییر بازی برای پردازش زبان طبیعی و برنامه‌های چند رسانه‌ای است. این مدل وظایف پیچیده‌ای که نیاز به استدلال، دانش و خلاقیت دارند را با دقت و کارایی بی‌سابقه انجام می‌دهد. در واقع GPT-4 Turbo نسخه بهبود یافته و به‌روز شده GPT-4 است که در سال 2022 معرفی شده بود. در ادامه این گزارش از وبسایت شماره مجازی اطلاعات بیشتری از این انقلاب حوزه فناوری ارائه خواهیم داد. 


ویژگی هایی که این هوش مصنوعی را نسبت به نسخه قبلی متمایز می‌کند کدامند؟

قدرتمندترین هوش مصنوعی | ویژگی های هوش مصنوعی GPT-4 Turbo | خرید شماره مجازی ارزان | خرید شماره مجازی

ایلیا سوتسکور، مدیر علمی OpenAI درباره این هوش مصنوعی جدید گفت GPT-4 Turbo فقط یک نسخه بزرگ‌تر و سریع‌تر از GPT-4 نیست؛ بلکه این یک مدل هوشمندتر و چند منظوره‌تر است که می‌تواند زبان طبیعی یا کد، همچنین تصاویر و گفتار را درک و تولید کند. این مدل همچنین از یک پنجره زمینه 128K پشتیبانی می‌کند و قادر است بیش از 300 صفحه متن را در یک درخواست واحد جا بدهد. به طور کلی ویژگی‌هایی که به مدل جدید هوش مصنوعی اضافه شده‌اند عبارتند از: 

ظرفیت بیشتر

GPT-4 Turbo دارای 500 میلیارد پارامتر است که نشان دهنده تعداد وزن‌هایی است که مدل برای یادگیری و تولید متن استفاده می‌کند. این ظرفیت حدود 5 برابر بیشتر از GPT-4 است که 100 میلیارد پارامتر داشت. این افزایش ظرفیت باعث می‌شود که این مدل از حجم بیشتری از داده‌ها برای آموزش استفاده کند و در نتیجه دقت و کیفیت متن‌های تولیدی آن افزایش یابد.

مطلب پیشنهادی: پرامپت در ChatGPT چیست؟

سرعت بالاتر

GPT-4 Turbo از تکنیک‌های بهینه سازی و موازی سازی پیشرفته‌ای برای افزایش سرعت آموزش و تولید متن استفاده می‌کند. این تکنیک‌ها شامل محاسبات موازی در چندین گرافیک پردازنده (GPU)، کاهش اندازه مدل با استفاده از تکنیک‌های فشرده سازی و کم کردن تعداد لایه‌های مدل و استفاده از الگوریتم‌های بهینه سازی جدید مانند AdamW و LAMB می‌شود. این تکنیک‌ها باعث می‌شوند که مدل در زمان کمتری آموزش ببیند و متن‌های بیشتری را تولید کند.

‌‌‌تنوع زیاد

GPT-4 Turbo قادر است متن‌های متنوع و خلاقانه‌ای را در هر زبان و موضوعی تولید کند. این موتور از یک مدل چند زبانه (Multilingual) استفاده می‌کند که قادر است به 100 زبان مختلف از جمله فارسی، انگلیسی، چینی، عربی و غیره پاسخ دهد. همچنین این موتور از یک مدل چند موضوعی (Multitopic) استفاده می‌کند که قادر است به هر موضوعی از جمله ادبیات، علم، ورزش، سیاست و غیره پاسخ دهد. این موتور همچنین قادر است متن‌هایی را در سبک‌های مختلف مانند شعر، داستان، مقاله، کد، آهنگ، تقلید از شخصیت‌های مشهور و غیره تولید کند.


GPT-4 Turbo یا یک ابر هوش‌مصنوعی ؟!

گرگ بروکمن، مدیر فنی OpenAI درباره ‌GPT-4 Turbo گفت: GPT-4 Turbo نتیجه تلاش‌های مستمرمان برای بهبود مدل‌های ما و قابل دسترس و مفید کردن آنها برای توسعه دهندگان است. ما همچنین برنامه ریزی دقیق می‌کنیم که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد GPT-4 را برای موارد استفاده و دامنه‌های خاص خود سفارشی سازی کنند.‌
GPT-4 Turbo یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین موتور‌های هوش مصنوعی است که تاکنون ساخته شده است. این موتور برای کاربردهای مختلفی مانند ترجمه، خلاصه سازی، تولید محتوا، پاسخ به سوالات، گفتگو، آموزش و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور همچنین یک منبع بی‌نظیر برای افزایش دانش، خلاقیت و تفریح باشد. GPT-4 Turbo یک گام بزرگ در راستای تحقق رویای هوش مصنوعی عمومی (AGI) است که به هر کاری که انسان انجام می‌دهد خواهد پرداخت.
سایت Interesting Engineering2 درباره GPT-4 Turbo به عنوان قدرتمندترین موتور هوش مصنوعی یاد کرد. این سایت از ویژگی‌های GPT-4 Turbo از جمله پنجره متنی 128K، اطلاع از از رویدادهای جهانی تا آوریل 2023 و قیمت پایین‌تر نسبت به GPT-4 یاد کرد. این سایت همچنین به توانایی‌های چند رسانه‌ای GPT-4 Turbo از جمله بینایی، تولید تصویر (DALL-E 3) و تبدیل متن به صدا (TTS) اشاره کرد. این سایت نقل کرد که مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در رویداد DevDay حضور یافت و از همکاری مایکروسافت و OpenAI برای ارائه بهترین سیستم‌های محاسباتی برای آموزش و استنتاج مدل‌های هوش مصنوعی سخن گفت. 
همان طور که می‌دانید برای استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی به شماره‌ای غیرایرانی نیاز دارید. پیشنهاد کارشناسان ما در شماره مجازی، استفاده از شماره مجازی آمریکا برای استفاده مناسب‌تر از تمامی قابلیت‌های این ابرغول تکنولوژی است. 
 

سرویس های محبوب

موارد بیشتر