وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

راه اندازی چند اکانت واتساپ روی یک گوشی ممکن شد!

25 مهر 1402
راه اندازی چند اکانت واتساپ روی یک گوشی ممکن شد!

گزارش‌ها نشان می‌دهند واتساپ در حال آزمایش بر روی یک قابلیت جدید است که به کاربران امکان می‌دهد چندین اکانت واتساپ را در یک دستگاه در اختیار داشته باشند. این ویژگی که در حال حاضر در مرحله تست بتا قرار دارد، به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج یا استفاده از برنامه‌ شخص ثالث بین اکانت‌های مختلف خود جابجا شوند یا به بیانی دیگر چند حساب کاربری بر روی اپلیکیشن واتساپ خود داشته و در سریع‌ترین زمان در هر کدام از حساب‌ها فعالیت کنند. پیش از این کاربران اپلیکیشن تلگرام به عنوان سرشناس‌ترین پیام‌ رسان در سطح جهانی، از این قابلیت بهره‌ می‌بردند.
به گزارش وب‌سایت WABetaInfo که آخرین به‌روزرسانی‌های ‌واتساپ را پیگیری می‌کند، این ویژگی جدید با نام ‌Multi Device 2.0‌ شناخته می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد، 4 اکانت را به اپلیکیشن اصلی ‌واتساپ‌ خود متصل کنند؛ بنابر‌این کاربران می‌توانند شماره تلفن‌های مختلفی را به حساب ‌واتساپ خود متصل کرده و از آن‌ها در یک دستگاه استفاده کنند.
این وب‌سایت تصاویری از نحوه کارکرد این ویژگی به اشتراک گذاشته که کاربران قادر خواهند بود لیستی از دستگاه‌های متصل را در تنظیمات ‌واتساپ خود مشاهده کرده و در بین این حساب‌ها جابه‌جا شوند. نصب هرکدام از حساب‌های کاربری با وارد کردن شماره تلفن همراه، ارسال کد تایید از طرف واتساپ و وارد کردن کد دریافت شده توسط کاربر امکان‌پذیر می‌شود.
انتظار می‌رود این ویژگی در آینده برای کاربران Android و iOS در دسترس باشد؛ اما تاکنون هیچ تایید یا تاریخ عرضه رسمی از سوی ‌واتساپ مشخص نشده است. این قابلیت برای کاربرانی مفید است که برای اهداف شخصی یا حرفه‌ای خود، شماره‌های تلفن متعددی دارند و برای اهداف مختلف از حساب‌های واتساپ گوناگونی استفاده می‌کنند.


چالش ها و مزایای ویژگی جدید واتساپ

امکان در دسترس داشتن چندین حساب در یک دستگاه در واتساپ ممکن است چالش‌هایی ایجاد کند؛ به ویژه از نظر حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران. واتساپ باید از قوی بودن مکانیسم‌های رمزگذاری و احراز هویت اطمینان حاصل کند تا از دسترسی غیرمجاز به حساب‌ها و نشت اطلاعات جلوگیری شود.
یک چالش دیگر ممکن است سازگاری و همگام‌سازی برنامه برای افراد و دستگاه‌های مختلف باشد. واتساپ باید تضمین کند که برنامه به صورت سازگار در تمام دستگاه‌ها و حساب‌ها کار می‌کند و هیچ نقص یا خطایی در انتقال پیام‌ها، تماس‌ها و فایل‌های چندرسانه‌ای وجود ندارد.
در کنار این موارد، قابلیت جدید ممکن است برای کاربران واتساپ مزایایی به همراه داشته باشد. برخی کاربران این ویژگی را به عنوان یک قابلیت مفید و کاربردی می‌بینند که به آسانی و بدون نیاز به خروج یا استفاده از برنامه‌های دیگر می‌توانند بین حساب‌های مختلف جابجا شوند. با روی کار آمدن این قابلیت، از دردسر‌های تغییر حساب کاربری کاسته شده و در زمان جابه‌جایی از یک اکانت به اکانت دیگر صرفه جویی می‌شود.
ایجاد قابلیت جدید با افزایش رضایت کاربران و وفاداری آن‌ها به ‌واتساپ همراه است. با ارائه این ویژگی، ‌واتساپ توانایی جذب کاربران بیشتری را دارد؛ از جمله کاربرانی که از اپلیکیشن پیام‌رسان خود انعطاف و قابلیت بیشتری انتظار دارند.

 

مطلب پیشنهادی: قابلیت چت با کاربران سایر پیام رسان‌ها در واتساپ


برخی کاربردها و تاثیرات راه اندازی چند اکانت واتساپ

راه اندازی چند اکانت واتس اپ روی یک گوشی | کاربردها و تاثیرات چند اکانت واتس اپ | خرید شماره مجازی ارزان

ایجاد این قابلیت برای افراد یا شغل‌هایی که درخواست تغییر بین حساب کاربری‌های خود با سرعت بیشتری دارند بسیار مفید است؛ به عنوان مثال برخی کسب و کارها و سازمان‌ها از این ویژگی برای مدیریت استراتژی‌های ارتباطی و بازاریابی خود به صورت مؤثر‌ استفاده می‌کنند. دلیل ایجاد حساب‌های مختلف ‌واتساپ برای کسب‌و‌کار‌ها با هدف‌هایی مانند خدمات مشتری، فروش، تبلیغات، بازخورد و… انجام شده است.
با این حال ویژگی جدید واتساپ ممکن است مسائل اخلاقی و حقوقی خاص خود را داشته باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ به عنوان مثال، برخی از کاربران ممکن است از این ویژگی برای ارسال اطلاعات نادرست در حساب‌های کاربری واتساپ دیگران استفاده کنند و از آن برای اهداف مخرب مانند کلاهبرداری، تحریک به تجاوز اینترنتی و غیره بهره ‌ببرند. همچنین ایجاد حساب‌های جعلی در حساب‌های مختلف واتساپ نیز امکان‌پذیر است که این مسائل نیاز به بررسی و راهکارهای مناسب برای پیشگیری از سواستفاده‌های احتمالی دارند.


ضرورت ایجاد قوانین جدید در خصوص چالش‌های قابلیت چند حساب کاربری در واتساپ

قابلیت جدید ممکن است نیاز به مقررات و رهنمودهای جدیدی از سوی واتساپ و مقامات دیگر داشته باشد تا از این ویژگی به بهترین شکل ممکن استفاده شود. در ‌واقع واتساپ باید نظارت و مدیریت دقیق‌تری بر فعالیت و محتوای حساب‌های مختلف و دستگاه‌های متصل به آن داشته باشد. همچنین، ارائه گزینه‌ها و کنترل‌های بیشتر به کاربران برای گزارش دادن یا مسدود کردن حساب‌ها به دلیل ارسال پیام‌های مشکوک یا توهین‌آمیز ضروری است. 
چنانچه به خرید شماره مجازی ارزان نیاز دارید تا از قابلیت‌های جدید واتساپ بهره‌مند شوید، مجموعه شماره مجازی با تجربه موفق در این حوزه شما را همراهی می‌کند. برای کسب اطلاعات تکمیلی از طریق پل‌های ارتباطی با کارشناسان شماره مجازی تماس حاصل فرمایید. 
 

26 آذر 1402
نصب‌واتساب‌باتاس یید‌حساب‌جدید

سرویس های محبوب

موارد بیشتر