وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟

20 اردیبهشت 1403
چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟

شماره مجازی در اصل یک شماره و یا آدرس دقیقا مانند شماره تلفن همراه یا ثابت شماست؛ با این تفاوت که این سیستم با سیستم مخابراتی و تلفن ارتباطی نداشته و به یک منطقه خاص جغرافیایی محدود نمی‌شود. پیشرفت روز افزون تکنولوژی باعث شده تا ما بخواهیم ارتباط خود را گسترده‌تر کرده و به اشکال گوناگونی به ثمر برسانیم؛ به همین خاطر شکل جدیدی از راه ارتباطی کم هزینه و بدون دردسر به نام استفاده از شماره مجازی معرفی شد.

استفاده از این شماره‌ها چه به صورت صوتی و چه به صورت پیامکی و حتی به شکل ساخت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی ممکن است و به واسطه ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، طرفداران زیادی را پیدا کرده است. اگر شما نیز درباره مزایا، کاربردها و نحوه دریافت شماره مجازی رایگان و پولی کنجکاو شده‌اید، این مقاله تخصصی از وبلاگ شماره مجازی برای شما همراهان گرامی آماده شده است.


مزایای ساخت شماره مجازی

ممکن است فکر کنید که خرید شماره مجازی برای شما، به واسطه کشوری که در آن زندگی می‌کنید، از اهمیت کمتر یا بیشتری برخوردار باشد؛ اما امروزه ساخت شماره مجازی و استفاده از آنها آنقدر فراگیر و مهم تلقی می‌شود که تقریبا تمام کشورهای دنیا با این سیستم نوین سر و کار دارند.

از آنجا که شماره مجازی به زیرساخت‌های مخابرتی متکی نبوده، تماما مبتنی بر اینترنت کار میکند و قابلیت دریافت آن با پیش شماره تمامی کشورهای جهان وجود دارد، به شما این اجازه را می‌دهد که با زندگی در کشوری مانند ایران، شماره‌ای از کشورهای دیگر نظیر کانادا یا شماره مجازی آمریکا را داشته باشید. به علاوه، از آنجا که شماره‌های مجازی نیاز به احراز هویت دقیق ندارند، مورد توجه بیشتری قرار گرفته‌اند؛ ولی مزایای دریافت این نوع شماره‌ها به این چند مورد مختصر ختم نمیشود.

برای مثال با داشتن شماره مجازی شما می‌توانید در تجارت و دنیای کار، وجهه کاری خود را معتبرتر نشان دهید، می‌توانید هزینه‌های ارتباطی خود را تا حد زیادی کاهش دهید و همچنین می‌توانید بدون مشکل به آن دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید. اکنون در این قسمت از مقاله به شرح هر یک از این امتیازات می‌پردازیم.


با شماره مجازی هزینه‌های ارتباطی خود را کاهش دهید!

یکی از اصلی‌ترین مزایای ساخت و استفاده از شماره مجازی، کاهش پیدا کردن هزینه‌ها و قبض‌های پرداختی برای ایجاد ارتباط تلفنی است. همانگونه که پس از ورود شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و واتساپ به زندگی انسانها، افراد با استفاده از این برنامه‌ها، بدون صرف هزینه‌های اضافی و تنها با قیمتی محدود به قیمت حجم اینترنت خریداری شده، مکالمات تلفنی خود را برقرار و پیامک‌هایشان را ارسال می‌کردند، در استفاده از شماره‌های مجازی چنین ساز و کاری را مشاهده می‌کنیم.

شما با داشتن یک شماره مجازی می‌توانید با افراد دیگر در سراسر دنیا تماس بگیرید و از آنجا که این ارتباطات در بستر اینترنت انجام می‌شود، دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف مخابراتی نخواهد بود؛ از این رو با داشتن شماره مجازی شما می‌توانید به شکل کاملا مقرون به صرفه‌ای، ساعت‌ها با دنیای بیرون ارتباط داشته باشید.

ساخت شماره مجازی اعتبار بیزینس شما را افزایش می‌دهد!

تاثیر استفاده از شماره مجازی بر روی بیزنس و کسب و کار | خرید شماره مجازی

ساخت شماره مجازی از جهات بسیاری می‌تواند بر ارزش و اعتبار کسب و کار شما بیفزاید. اگر شما صاحب بیزینس و کسب و کاری هستید که به صورت بین المللی فعالیت می‌کند، استفاده از شماره مجازی برای شما می‌تواند حیاتی به حساب بیاید. مسئله نخست این است که ممکن است شما در طول روز به علت تنظیم قرارهای کاری و مذاکرات متعدد، مجبور باشید تا با صاحبان دیگر مشاغل در جای جای دنیا ارتباط برقرار کنید؛ برای طرفین قرارداد مهم است که بتوانند به هم اعتماد کنند؛ به همین دلیل داشتن یک خط و راه ارتباطی با پیش شماره کشور مقصد می‌تواند پایه‌های اولیه اطمینان و اعتماد را بنا کند.

از طرفی دیگر، از آنجا که پیشرفت هر کسب و کار به افزایش ارتباطات و شناخته شدن هرچه بیشتر برند شما در سطح جهانی بستگی دارد، داشتن یک شماره مجازی باعث می‌شود که بتوانید آن را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و راه ارتباطی ساده‌تر و کم هزینه‌تری را پیش روی بیزینس‌های دیگر بگذارید تا با شما در ارتباط باشند. به طور خلاصه، داشتن یک شماره مجازی با پیش شماره هر کشوری، به منزله داشتن یک دفتر کار در همان کشور می‌باشد.

سهولت در راه اندازی و استفاده، از مزایای دیگر شماره مجازی

از دیگر مزایای قابل توجه دریافت شماره مجازی می‌توان به راه اندازی و استفاده آسان از آنها اشاره کرد. چه شماره مجازی خود را رایگان دریافت کنید و چه بخواهید در ازای پرداخت هزینه و با امنیت شماره مجازی بیشتری صاحب یک شماره مجازی شوید، دسترسی و راه اندازی این شماره‌ها بسیار آسان است. برای بهره مندی از یک شماره مجازی تنها کافیست که یکی از اپلیکیشن‌های مربوط به این کار را نصب کنید و طبق نیاز خودتان از یکی از شماره‌های مجازی موجود با کد کشور مدنظرتان استفاده کنید.

البته باید خاطر نشان کرد که شماره‌های مجازی رایگان که توسط این اپلیکیشن‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرند، نسبت به نمونه‌های قابل پرداخت آن از امنیت کمتری برخوردار هستند و ممکن است مدتی بعد در اختیار کاربر بعدی قرار بگیرد. همچنین استفاده از آنها نیازمند تامین شارژ و یا پرداخت پول نیست و به راحتی با یک شماره گیری ساده می‌توانید به مقصد تلفن کنید و از ساعت‌ها مکالمه بدون انجام اعمال پیچیده لذت ببرید.


ساختن شماره مجازی چه کاربردهایی دارد؟

ممکن است از خودتان بپرسید به عنوان یک فرد عادی ساختن شماره مجازی به چه کار شما می‌آید؟ آیا شماره مجازی تنها برای افراد دارای کسب و کار اینترنتی قابل استفاده است؟ در جواب اینگونه سوالات باید گفت که اتفاقا داشتن شماره مجازی به عنوان یک امر ضروری برای هر فردی که با دنیای بیرون از مرزها ارتباط دارد، لازم است. داشتن یک شماره مجازی کاربردهای بسیاری دارد؛ برای مثال شما می‌توانید ارسال پیام و برقراری مکالمه از خارج از مرزها را برای هر دو طرف آسان و کم هزینه کنید و این کار یعنی ایجاد ارتباط موثر بین افراد که از اصلی‌ترین کاربردهای شماره مجازی است.

از طرفی، کاربرد شماره مجازی تنها به ایجاد ارتباط تلفنی و پیامکی محدود نمی‌شود و شما می‌توانید با استفاده از آنها مانند شماره‌های معمولی خود که بر پایه شبکه مخابراتی هستند، اکانت‌ها و حساب‌های متعدد در شبکه‌های مجازی بسازید یعنی شما می‌توانید با شماره‌ای که پیش شماره آلمان است، در کشور ایران اکانت شماره مجازی تلگرام ساخته و با وجود اینکه در مرزهای آن کشور قرار ندارید، کد احراز هویت را دریافت کنید.

حتی در برخی شرایط به علت داشتن شماره مجازی با کد کشورهای خاص می‌توانید از برخی امکانات بعضی اپلیکیشن‌ها برخوردار شوید. به علاوه، بسیاری از شما ممکن است در طول گردش در اینترنت با سایت‌هایی مواجه شوید که به حساب‌ها و شماره‌های ایرانی خدمات نمی‌دهد، داشتن شماره مجازی در این شرایط نیز می‌تواند برای شما موثر و مفید باشد.


معرفی چند اپلیکیشن برای دریافت شماره مجازی رایگان

همان طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، دریافت یک شماره مجازی هم به صورت رایگان و هم با پرداخت هزینه امکان پذیر است. اگر می‌خواهید از شماره‌های مجازی رایگان استفاده کنید، ابتدا نیاز است که یکی از اپلیکیشن‌های ارائه دهنده شماره مجازی را بر روی گوشی خود نصب کنید.

از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به تکست پلاس (TextPlus)، تکست فری اند کال فری (Text Free & Call Free)، نکست پلاس (NextPlus) و تکست ناو (Textnow) اشاره کرد. تمام این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به صورت رایگان شماره مجازی دلخواه خود را دریافت کرده و درصورت نیاز با افراد دیگر کشورها ارتباط تلفنی و پیامکی برقرار کنید. استفاده از هیچ یک از این اپلیکیشن‌ها در مدت طولانی شما را مجبور به پرداخت هزینه نمی‌کند؛ اما ممکن است در برخی مواقع پیش بیاید که شماره مجازی شما از دست شما خارج شده و به دست کس دیگری بیفتد.

به علاوه، تمام برنامه‌ها از سایت‌ها و فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور در دسترس هستند. ناگقته نماند که در برخی از این اپلیکشن‌های دریافت شماره مجازی رایگان، تنها شماره‌های مربوط به یک سری کشورها عرضه می‌شوند؛ برای مثال برنامه تکست پلاس تنها شماره‌های آمریکا و کانادا را در اختیار شما می‌گذارد.


دریافت شماره مجازی، رایگان یا پولی؟

از آنجا که بسیاری از ما طرفدار کالای کم هزینه و رایگان هستیم، ممکن است ابتدا به سمت بهره مندی از شماره مجازی رایگان کشیده شویم؛ اما حقیقت چیز دیگری است. همانطور که از گذشته گفته‌اند هرچقدر پول بپردازی همانقدر آش میخوری! حقیقت این است که شماره مجازی رایگان امنیت شما را تضمین نکرده و هر لحظه ممکن است اطلاعات شما در اختیار نفر بعدی قرار بگیرد؛ برای مثال فرض کنید که شما از یکی از اپلیکیشن‌های ارائه شماره مجازی رایگان، یک شماره به دلخواه انتخاب کرده و با آن حساب تلگرام و یک پروفایل شخصی ساخته‌اید.

از آنجا که ممکن است بسیاری از شما دیگر به استفاده از آن شماره نپردازید، سیستم به طور خودکار شماره را از مالکیت شما سلب کرده و به کاربر دیگری اعطا می‌کند و حالا اگر او هم بخواهد که با آن شماره یک اکانت تلگرام بسازد چه اتفاقی می‌افتد؟ درست است! باید وارد حساب کاربری شما شود که این کار خلاف قوانین حریم شخصی است. همین موضوع سبب شده افراد نسبت به خرید شماره مجازی بیشتر تمایل پیدا کنند.


دریافت شماره مجازی؛ راهی آسان برای ورود به دنیای مخابرات برون مرزی

در دنیایی که ارتباط با سراسر دنیا از طریق خط‌های تلفن و شبکه مخابراتی، هزینه‌های بسیاری را به ما تحمیل می‌کند، دریافت شماره مجازی می‌تواند راه نجاتی برای تمام ما باشد. شماره مجازی در اصل مانند شماره‌های عادی عمل می‌کند با این تفاوت که مبتنی بر اینترنت است و هزینه چندانی برای شما به همراه ندارد. همچنین از مزایای داشتن شماره مجازی می‌توان دسترسی بسیار آسان و استفاده راحت از آن و همچنین افزایش اعتبار در کسب و کار شما نیز اشاره کرد.

کاربردهای شماره مجازی آن قدر فراگیر و تاثیر گذار است که حتی گاهی محدودیت‌ها و نیازهای ما، ما را به سمت خرید آنها سوق می‌دهند. خرید شماره مجازی نسبت به نمونه رایگان آن، با تضمین امنیت ما می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات ما در رابطه با ایجاد ارتباط با دنیای پرتعامل برون مرزی باشد.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر