وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

اپلیکیشن تردز (Threads) چیست؟

05 شهریور 1402
اپلیکیشن تردز (Threads) چیست؟

اپلیکیشن تردز (Threads) که به تازگی توسط شرکت متا معرفی شده، به عنوان یک زیرمجموعه از اپلیکیشن اینستاگرام است. مارک زاکربرگ، صاحب شرکت متا که اپلیکیشن‌های فیسبوک و اینستاگرام متعلق به آن هستند، برای رقابت با شبکه اجتماعی توییتر، اقدام به ایجاد یک اپلیکیشن مشابه با قابلیت‌های جدید کرد تا بتواند در این زمینه نیز کاربران را به سمت شرکت خود جذب کند. بسیاری از کاربران، اپلیکیشن تردز را کپی ناموفقی از شبکه اجتماعی توییتر عنوان کردند و به انتقاد از این برنامه پرداختند؛ اما در این میان بسیاری از افراد مشهور و شناخته شده که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، در این اپلیکیشن نیز حساب کاربری ایجاد کردند.
در این مقاله از شماره مجازی، اپلیکیشن تردز (Threads) را به شما معرفی می‌کنیم تا بیشتر با این شبکه اجتماعی جدید آشنا شوید. این برنامه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که ممکن است برخی آن را با شبکه اجتماعی محبوب توییتر مقایسه کنند. همچنین، برای دانلود و نصب این برنامه، روش‌های مختلفی وجود دارد که پس از آموزش فعالیت و بررسی ویژگی‌های آن، مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ پس اگر شما نیز در مورد این اپلیکیشن سوالاتی دارید و برای فعالیت در آن کنجکاو هستید، تا انتها با ما همراه باشید.


معرفی اپلیکیشن تردز (Threads)

اپلیکیشن تردز در ابتدا به عنوان یک پیام رسان برای برنامه اینستاگرام طراحی شده بود تا کاربران این شبکه اجتماعی بتوانند با دوستان خود در پلتفرم‌های دیگر به صورت متنی ارتباط برقرار کنند. این برنامه قابلیت‌هایی مانند دایرکت اینستاگرام را همپوشانی می‌کرد تا کاربران اینستاگرام برای چت کردن، از این اپلیکیشن استفاده کنند.
اپلیکیشن تردز یک نرم افزار شبیه به توییتر است که کاربران می‌توانند به صورت متنی، عکس یا ویدیو پست ارسال کنند، به پست‌ها واکنش نشان داده و پاسخ بدهند؛ اما این اپلیکیشن یک قابلیت جذاب دیگر نیز دارد که افراد می‌توانند پست‌های خود در تردز را در اکانت اینستاگرام خود به صورت استوری منتشر کنند. این کار با اتصال اکانت تردز به اینستاگرام امکان پذیر خواهد بود.
اپلیکیشن تردز را به عنوان تردز اینستاگرام یا Threads from Instagram نیز می‌شناسند؛ زیرا این دو اپلیکیشن به یکدیگر متصل بوده و شما می‌توانید با تصب تردز، اطلاعات اینستاگرام خود را به آن منتقل کرده و نیازی به ساخت اکانت جدید و وارد کردن دوباره اطلاعات ندارید.


ویژگی های اپلیکیشن تردز

اپلیکیشن تردز با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که ارائه کرده بسیار مشابه با توییتر است؛ اما در این میان برخی از موارد هستند که باعث می‌شوند تردز برنامه بهتری به نظر برسد. شما می‌توانید در این شبکه اجتماعی محتوای متنی تولید کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین قابلیت به اشتراک گذاشتن فیلم و عکس نیز در این اپلیکیشن امکان پذیر است.
شما می‌توانید در اپلیکیشن تردز پست‌ها، عکس و فیلم دیگران را بازنشر کرده، لایک کنید و یا برای آن‌ها کامنت بگذارید. همچنین، تردز این قابلیت را دارد تا کاربران بتوانند به راحتی پست‌های خود را به صورت استوری در اینستاگرام منتشر کنند.
اپلیکیشن تردز دارای ویژگی‌های امنیتی مناسبی است که کاربران را در مقابل افشای اطلاعات و غیره حفاظت می‌کند. این اپلیکیشن دارای رمز نگاری دوپوینتی است که باعث می‌شود تمام اطلاعات کاربران از دسترسی‌های غیرمجاز و تغییرات مختلف حفظ شوند. همچنین ‌شما می‌توانید احراز هویت دو مرحله‌ای را برای امنیت بیشتر حساب کاربری خود فعال کنید. این برنامه از امنیت بالایی برخوردار است و افرادی که می‌خواهند در یک برنامه با محیطی مطمئن و امن فعالیت کنند، تردز برای آن‌ها انتخاب مناسبی است.

مطلب پیشنهادی: VOIP چیست ؟


آموزش فعالیت در تردز

معرفی اپلیکیشن تردز | آموزش فعالیت در تردز | خرید شماره مجازی امریکا

زمانی که یک اپلیکیشن جدید به بازار عرضه می‌شود، در ابتدا کاربران برای کار با آن دچار مشکل شده و کمی طول می‌کشد تا با فضای آن آشنا شده و بتوانند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن استفاده کنند. البته در رابطه با تردز این امر صادق نیست؛ زیرا فضای این اپلیکیشن بسیار مشابه با اینستاگرام بوده و نحوه فعالیت در آن نیز شبیه به توییتر است. این ویژگی‌ها باعث شده تا افرادی که از یک یا هر دوی این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند، در کار کردن با اپلیکیشن تردز مشکلی نداشته باشند.
تردز بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها مانند اینستاگرام و توییتر دارای قابلیت‌هایی هستند. اولین بخش اپلیکیشن تردز، بخش خانه است. در این بخش جدیدترین تردزها را مشاهده خواهید کرد. این پست‌ها شامل متن، عکس یا فیلم هستند و تنها مختص به فالووینگ‌های شما نخواهد بود. در زیر هر پست نیز 4 گزینه برای لایک کردن، بازنشر کردن، به اشتراک گذاشتن با دیگران و کامنت گذاشتن دیده می‌شود. این قابلیت‌ها مانند توییتر است که کاربران توییتر با آن آشنایی دارند. یک نکته مهم در رابطه با گزینه اشتراک گذاری این است که با این کار شما 4 انتخاب برای پست مربوطه خواهید داشت. می‌توانید آن را به استوری خود در اینستاگرام اضافه کنید، به عنوان پست در اینستاگرام ارسال کنید، در توییتر پست کنید و یا با دیگران به اشتراک بگذارید که این قابلیت‌ها اپلیکیشن تردز را جذاب می‌کنند.
در این اپلیکیشن بخشی به نام جست و جو وجود دارد که با علامت ذره بین مشخص شده است. برخی از کاربران ممکن است گمان کنند مانند بخش اکسپلور در اینستاگرام فعالیت می‌کند؛ اما اینگونه نیست و مانند بخش‌ جست و جو در هر برنامه دیگری، برای پیدا کردن آیدی افراد مختلف به کار می‌رود.
برای پست کردن تردزها در این برنامه می‌توانید از منوی وسط که با علامت قلم مشخص شده استفاده کنید و متن، عکس یا ویدیوی مورد نظر خود را ارسال کنید. 
علامت قلب در منوی این اپلیکیشن نشان دهنده فعالیت‌هایی است که در پیج شما انجام می‌شوند. لایک‌ها، افرادی که شما را فالو می‌کنند، منشن‌ها، کامنت‌ها و دیگر فعالیت‌ها در این بخش نشان داده می‌شوند.
در بخش حساب کاربری نیز می‌توانید عکس پروفایل و بیوی پیج خود را تغییر دهید. در این بخش می‌توانید انتخاب کنید که اکانت شما خصوصی یا عمومی باشد. همچنین، با انتخاب علامت کره زمین در گوشه بالا، تنظیمات بخش حریم خصوصی قابل مشاهده و تغییر است. با انتخاب دو خط در سمت دیگر، وارد تنظیمات تردز حساب کاربری خواهید شد و با انتخاب علامت اینستاگرام، به اکانت اینستاگرام متصل به تردز خود وارد می‌شوید.


مقایسه تردز با توییتر

مقایسه تردز و توییتر | بررسی ویژگی های تردز و توییتر | خرید شماره مجازی ارزان

با توجه به شباهت‌های دو اپلیکیشن تردز و توییتر، بسیاری از افراد این دو برنامه را با یکدیگر مقایسه می‌کنند؛ اما هر کدام از این دو برنامه قابلیت‌های مختلفی را به کاربران خود ارائه می‌کنند. در این بین، تردز برتری‌هایی در مقایسه با توییتر دارد که به آن می‌پردازیم:
•    محدودیت 500 حرف در تردز در مقایسه با 280 حرف توییتر
•    ویدیوهای طولانی‌تر تا 5 دقیقه در مقایسه با توییتر
•    قابلیت اتصال به اکانت اینستاگرام و مدیریت هر دو برنامه 
•    کارایی آسان
•    رایگان بودن تمام بخش‌ها در تردز در مقایسه با هزینه اشتراکی TweetDeck‌
در مقابل این گزینه‌ها، باید در نظر داشته باشید که با پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه 8 دلار در ماه، امکان نوشتن توییت تا 25000 کلمه در روز را خواهید داشت. این در حالی است که متا برای تردز چنین قابلیتی را اعمال نکرده و کاربرانی که در اینستاگرام تیک آبی دریافت کرده‌اند، تیک آبی در صورت اتصال به تردز به این برنامه نیز منتقل خواهد شد.
بسیاری از افراد، پس از انتشار تردز گمان می‌کردند که کار توییتر تمام شده و تردز را به عنوان یک رقیب سرسخت می‌دانستند؛ اما نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که تردز تنها رقیب توییتر نبوده و نخواهد بود. این برنامه قابلیت‌های بسیاری را عرضه کرده و توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند؛ اما برای رقابت با یک برنامه مانند توییتر باید بیش از این‌ها تلاش کرده و بتواند در این رقابت دوام بیاورد.

مطلب پیشنهادی: شماره مجازی چیست و چه کاربرد هایی دارد ؟


روش‌های دانلود و نصب برنامه تردز Threads

اپلیکیشن تردز مانند اینستاگرام محصولی از شرکت متا است که به این برنامه مرتبط می‌شود. برای نصب و فعالسازی تردز، کار دشواری در پیش ندارید. اگر اینستاگرام خود را به آخرین نسخه ارتقاء داده باشید، در بخش تنظیمات و در حساب کاربری، گزینه Threads را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن به برنامه‌های دانلود مانند گوگل پلی هدایت خواهید شد. پس از دانلود و نصب این برنامه، می‌توانید آیدی اینستاگرام خود را وارد کنید تا تمام اطلاعات اینستاگرام شما به این برنامه منتقل شده و نیازی به ساخت حساب کاربری جدید نداشته باشید. همچنین، می‌توانید اطلاعات خود را به صورت دستی نیز در این برنامه وارد کنید. در این مقاله از شماره مجازی، به بررسی تمام جزئیات و ویژگی‌های اپلیکیشن تردز پرداختیم. اگر به این برنامه و مقالات مشابه علاقه دارید، می‌توانید دیگر مقالات ما را مطالعه کرده و از برای ساخت حساب کاربری در اینستاگرام، توییتر، تردز یا هر برنامه دیگری، از شماره مجازی وبسایت ما استفاده کنید.
 

سرویس های محبوب

موارد بیشتر