وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

وب مانی چیست؟ WebMoney

29 شهریور 1402
وب مانی چیست؟ WebMoney

با تحقق آرمان دهکده جهانی از طریق گسترش روابط مجازی، مرزهای فیزیکی اهمیت خود را از دست داده‌اند و با ظهور مشاغل دسته فریلنسری و فروشگاه‌های بین‌المللی نظیر آمازون، مردم جهان گویی ساکن کشوری واحد به نام کره زمین هستند! در واقع روند توسعه چنین مفهوم نوظهوری به دو دهه اخیر برمی‌گردد که استفاده از اینترنت در میان مردم رواج یافته و مشاغل اینترنتی ایجاد گردیدند. امروزه این که فردی در خانه بنشیند و کالایی را از یک کشور خارجی خریداری نماید، یک تصویر رویایی نبوده و با استفاده از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی نظیر پی‌پال و وب مانی کاملا محقق شده است. وب مانی در واقع یک سامانه خدمات پول اینترنتی به شمار می‌رود که فعالیت خویش را از سال 1998 آغاز کرده و توانسته به بیش از 41 میلیون کاربر فعال در سطح جهانی دست پیدا کند.
این سیستم پرداخت آنلاین بین‌المللی به دلیل ایفای نقش کلیدی در زمینه نقل و انتقالات ارزی در یک بستر کاملا ایمن و با سرعت بالا، به محبوبیت خوبی در میان کاربران دست پیدا کرده است و به همین علت بسیاری از افراد تمایل پیدا کرده‌اند تا با این سیستم پرداخت بین‌المللی بیشتر آشنا شوند. با توجه به اهمیت استفاده از وب مانی در پرداخت‌های بین‌المللی و دستیابی به درآمد دلاری، ما این مقاله از بلاگ وب‌سایت شماره مجازی را به معرفی جامع وب مانی اختصاص داده‌ایم و اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


آشنایی با وب مانی (WebMoney)

وب مانی یکی از سیستم‌های پرداخت الکترونیک آنلاین بین‌المللی بوده که مرکز آن در شهر مسکو روسیه قرار دارد و به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاصی همچون سرعت بالا در پردازش تراکنش‌ها و پرداختی‌ها، امنیت بسیار مطلوب، غیرقابل ردیابی بودن معاملات و همچنین برگشت‌ناپذیری تراکنش‌ها مورد توجه کاربران از کشورهای مختلف قرار گرفته است. نکته جالت توجه موجود در پیرامون وب مانی به این مسئله مربوط می‌شود که سیستم پرداخت یاد شده چندان توجهی به تحریم‌های بین‌المللی نداشته و به همین علت یکی از بهترین آیتم‌های موجود برای کاربران ایرانی به شمار می‌رود که علاقه‌مند هستند از طریق انجام معاملات رمزارزی، حضور در بازارهای مالی نوین همچون فارکس یا مشاغل فریلنسری در ایران به یک منبع درآمد دلاری دست پیدا کنند.
وب مانی به لحاظ عملکردی چندان تفاوتی با رقیب اصلی خود یعنی PayPal نداشته و کاربران با استفاده از این سیستم پرداخت نیز می‌توانند محصولات و کالاهای مورد نظر خویش را از فروشگاه‌های خارجی خریداری کرده و به صورت کاملا آنلاین هزینه کالای مورد نظر را پرداخت نمایند. تنها تفاوت وب مانی با پی پال در عدم تبعیت این سیستم پرداخت آنلاین از تحریم‌های مالی موجود علیه کاربران ایرانی است. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب وب مانی که توجه تریدرهای رمزارزی را به خود جلب کرده است، به این موضوع مربوط می‌شود که کاربران در خود پلتفرم وب مانی قادر هستند ارزهای فیزیکی و فیات خود را در امنیت کامل به ارزهای دیجیتالی مختلف نظیر بیت کوین و اتر تبدیل نمایند. 
به دلیل کمتر شناخته شده بودن وب مانی در مقایسه با پی پال، در حال حاضر برخی از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌ها از این سیستم پرداختی پشتیبانی نمی‌کنند که با افزایش آگاهی‌های جمعی نسبت به مزایای آن نظیر دریافت کارمزد حداقلی (که حدودا 0.8 درصد مبلغ تراکنش در نظر گرفته شده)، این مشکل نیز در حال برطرف شدن است. امروزه بسیاری از صرافی‌های رمزارزی، کارگزاری و بروکرها، فروشگاه‌های فعال در حوزه دامنه و هاستینگ و غیره از شیوه پرداختی وب مانی پشتیبانی می‌کنند.


نحوه ساخت حساب در وب مانی

وب مانی چیست ؟ | نحوه ساخت حساب در وب مانی | خرید شماره مجازی ارزان

برای ساخت حساب در وب مانی چندان با مراحل سخت و پیچیده‌ای مواجه نخواهید شد و صرفا کافیست مراحل گفته شده در زیر را به ترتیب انجام دهید تا در عرض کمتر از 10 دقیقه صاحب یک حساب کاربری در این سیستم پرداخت آنلاین معتبر گردید:

  1. وارد وبسایت اصلی وب مانی به آدرس «www.wmtransfer.com» شده و بر روی گزینه «Sign Up» موجود در سمت راست و بالای صفحه کلیک کنید.
  2. در تب باز شده برای ثبت نام بایستی شماره تلفن همراه خود خود را وارد کنید تا کد تائید به شماره مورد نظر پیامک گردد؛ برای وارد کردن شماره نیازی به وارد کردن 0 موجود در ابتدای شماره نخواهید داشت. البته همان طور که در مقاله آموزش ساخت حساب پی پال با استفاده از شماره مجازی گفته شد، هیچ تضمینی وجود ندارد که سیستم‌های پرداخت بین‌المللی با پیوستن به تحریم‌های مالی، مشکلاتی برای کاربران ایرانی ایجاد نمایند و به همین علت بهتر است از یک شماره مجازی معتبر به جای شماره اصلی خود که نشان دهنده موقعیت مکانی شما که ایران است، استفاده کنید.
  3. پس از وارد کردن کد امنیتی ارسال شده به شماره تلفن همراه‌تان، در کادر بعدی از شما خواسته می‌شود که یک گذرواژه امنیتی برای حساب خود ایجاد کنید و پس از انتخاب پسورد و تکرار آن در بخش Retype password، تیک پذیرش قوانین را زده و بر روی گزینه «Continue» کلیک کنید. 
  4. پس از پشت سر گذاشتن مراحل فوق، حساب کاربری شما ساخته شده و اکنون می‌توانید اولین کیف پول خود در وب مانی را ایجاد نمائید که به توصیه کارشناسان ما در مجموعه شماره مجازی بهتر است به سراغ ساخت کیف پول دلاری وب مانی (WMZ) بروید؛ برای چنین منظوری باید در پنل اصلی حساب کاربری خود بر روی گزینه «Add» کلیک کنید.
  5. در تب باز شده گزینه «Create a Wallet» را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه «WMZ – equivalent of USD» کلیک کنید. حال حساب کاربری شما تکمیل شده و به راحتی می‌توانید با کپی کردن شماره حساب کیف پول خود در وب مانی و ارسال آن به کارفرما یا هر فردی که قصد انتقال وجه به حساب شما را دارد، وجوه دلاری را در حساب خود دریافت کنید.

لازم به ذکر است که پس از طی کردن مراحل فوق، حتما نسبت به احراز هویت حساب خویش اقدام کنید؛ چراکه در غیر این صورت با محدودیت سقف 300 دلاری مواجه خواهید شد و نمی‌توانید بیش از 300 دلار در کیف پول وب مانی خود نگهدارید. برای احراز هویت حساب صرفا کافیست به بخش «Passport» موجود در وب مانی مراجعه کرده و با تکمیل اطلاعات شخصی و بارگذاری عکس گذرنامه یا کارت ملی خویش، احراز هویت وب مانی را با موفقیت پشت سر بگذارید.

 

انواع حساب در WebMoney

انواع حساب در وب مانی | ساخت حساب در وب مانی | خرید شماره مجازی امریکا

سیستم پرداخت آنلاین وب مانی نیز همچون سایر سیستم‌های پرداخت بین‌المللی، متناسب با نیاز روزمره کاربران خویش انوع سطح حساب کاربری را در نظر گرفته است که در ادامه هر یک از آن‌ها را به تفصیل مورد بررسی قرار می‌دهیم:

سطح Alias

پایین‌ترین سطح موجود در وب مانی که کلیه کاربران به هنگام ایجاد حساب کاربری وارد آن می‌شوند، سطح مستعار یا همان Alias است که کاربران این سطح به دلیل عدم انجام احراز هویت صرفا امکان انجام تراکنش‌هایی به ارزش 100 دلار در طول روز را دارند و نمی‌توانند بیش از 300 دلار در حساب کاربری خود نگه دارند. لازم به ذکر است که میزان کارمزد دریافتی وب مانی در این سطح بیشتر از زمانی است که کاربری مرحله احراز هویت را انجام داده است.

سطح Formal

با انجام مرحله اول احراز هویت که شامل ثبت اطلاعات هویتی و ارسال یک عکس اسکن شده از پاسپورت یا کارت ملی است، سطح حساب کاربری شما در وب مانی از Alias به Formal ارتقا پیدا می‌کند و پس از آن قادر خواهید بود روزانه تا 3 هزار دلار تراکنش را انجام داده و حداکثر 10 هزار دلار در کیف پول خود نگهدارید.

سطح Personal

بالاترین سطح حساب کاربری موجود در وب مانی به سطح Personal اختصاص پیدا کرده که عملا اصلی‌ترین حساب برای نقل و انتقالات در وب مانی به شمار می‌رود و کاربران با اخذ این سطح، با هیچگونه محدودیتی به لحاظ سقف تراکنش روزانه و مبلغ نگهداری شده در حساب روبه‌رو نخواهید شد. برخلاف سطح Formal ارتقا سطح حساب کاربری به Personal رایگان نبوده و باید حدودا 50 دلار هزینه و به صورت حضوری به یکی از نمایندگی‌های وب مانی مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی: چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟


مزایای استفاده از حساب وب مانی

ایجاد حساب کاربری در وب مانی و استفاده از آن دارای مزایای بسیار زیادی است که معرفی آن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری کاربران در انتخاب و استفاده از این سیستم پرداخت آنلاین داشته باشد. در ادامه با مهم‌ترین مزایای استفاده از حساب وب مانی آشنا می‌شویم:

  • ثبت دقیق گزارشات مالی و کلیه صورت حساب‌ها
  • برخورداری از سرعت و امنیت بسیار بالا در نقل و انتقالات مالی به سرتاسر جهان
  • برخورداری از API سفارشی به منظور اضافه نمودن وب مانی به لیست درگاه پرداخت‌های وب‌سایت
  • پشتیبانی از کلیه ارزهای فیزیکی و فیات رایج در معاملات جهانی نظیر دلار، پوند، یورو، روبل و غیره
  • پشتیبانی از قابلیت پرداخت جمعی یا همان Mass Payment به منظور مدیریت هم‌زمانی کلیه پرداخت‌ها
  • احراز هویت ساده
  • تحریم نبودن برای کاربران ایرانی


وب مانی؛ پلتفرمی برای اتصال کاربران ایرانی به معاملات جهانی

امروزه با ظهور بازارهای مالی بین‌المللی نظیر مارکت ارز دیجیتال، فارکس و صرافی‌های رمزارزی، وجود یک سیستم پرداخت بین‌المللی برای انجام پرداخت‌ها به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده و این ضرورت صرفا به پرداخت هزینه‌ها منحصر نبوده و عملا بسیاری از کاربران ایرانی با روی آوردن به مشاغل فریلنسری و قبول پروژه‌های بین‌المللی به دنبال بستری مطمئن برای دریافت حق‌الزحمه خویش می‌گردند، امری که با وجود تحریم‌های مالی بسیار دشوار به نظر می‌رسد. در میان مسدود شدن حساب کاربری ایرانیان در پلتفرم‌های پرداخت بین‌المللی نظیر پی پال، ظهور سیستم پرداختی که از تحریم‌های مالی تبعیت نمی‌کند یک موهبت بزرگ تلقی می‌شود؛ وب مانی دقیقا همان سیستم پرداخت مورد نیاز کاربران ایرانی است که به دلیل واقع شدن در روسیه و عدم تبعیت از تحریم‌های مالی، کاربران ایرانی را به بازارهای مالی گره زده است.
با توجه به اهمیت وب مانی ما این مقاله از وب‌سایت شماره مجازی را به معرفی جامع آن اختصاص داده‌ایم و همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، وب مانی علاوه بر آن که از سرعت و امنیت خوبی در نقل و انتقالات مالی برخوردار است، دارای کارمزد مقرون به صرفه نیز بوده و کاربران ایرانی با خیال راحت می‌توانند با استفاده از پاسپورت یا کارت ملی خویش نسبت به افتتاح حساب در این سیستم پرداخت بین‌المللی اقدام نمایند. ناگفته نماند که اگر در ارتباط با چیستی وب مانی سوالی دارید که در این مقاله اشاره‌ای به پاسخ آن نشده است، می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهند.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر