وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

واتساپ قابلیت چت با کاربران سایر پیام رسان‌ها را اضافه می‌کند!

24 مهر 1402
واتساپ قابلیت چت با کاربران سایر پیام رسان‌ها را اضافه می‌کند!

واتساپ قصد دارد قابلیت چت با کاربران سایر پیام‌رسان‌ها را به پلتفرم خود اضافه کند. این قابلیت به منظور رعایت قوانین جدید اتحادیه اروپا طراحی شده است. قوانین جدید اتحادیه اروپا مقرر می‌کنند که پیام‌رسان‌های مختلف باید با هم سازگار باشند و کاربران با یک حساب کاربری در چندین پلتفرم مختلف چت کنند. واتساپ در حال توسعه یک پروتکل مشترک است که این امکان را فراهم می‌کند. این پروتکل به نام Chat Over IM یا COI شناخته می‌شود. واتساپ امیدوار است که با این قابلیت رقابت خود را با سایر پیام‌رسان‌های محبوب مانند تلگرام، سیگنال و دایرکت اینستاگرام افزایش دهد.
به گزارش ابتدایی WAbetainfo، واتساپ کدی برای ویژگی «گفتگوهای شخص ثالث» را به نسخه بتای جدید پلتفرم پیام رسان خود اضافه کرده است؛ اگرچه برای کاربران دیگر قابل مشاهده نیست.
توسعه ویژگی‌های جدید چت نتیجه قانون بازارهای دیجیتال است؛ یک قانون گسترده در اتحادیه اروپا که احتمالا به منظور محدود کردن قدرت بازار شرکت‌های دارای تکنولوژی بزرگ که آن‌ها را «دروازه‌بان‌ها» می‌نامد ارائه شده است. از جمله این شرکت‎ها می‌توان به شرکت‌هایی همچون Alphabet ،Amazon ، Apple، Meta، Microsoftو شرکت مادر TikTok یعنی ByteDance، ایجاد شده است. بیشتر مفاد قانون از ماه مه اعمال شده است.
Meta هنوز اعلام نکرده که آیا این مجموعه جدید از ویژگی‌ها در انگلستان یا ایالات متحده قابل دسترسی خواهد بود یا خیر؛ با این حال برخی نقد‌کنندگان ادعا کرده‌اند که به دلیل حجم بزرگ بازار اتحادیه اروپا، شرکت‌های تکنولوژی جهانی که در مناطق دیگر فعالیت می‌کنند، می‌بایست به DMA پایبند باشند.


آیا اپلیکیشن‌های محبوب تلگرام، اسنپ چت و سیگنال از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند؟

تلگرام، اسنپ‌چت و سیگنال به اندازه کافی بزرگ نیستند و در سطح جهانی از محبوبیت کمتری نسبت به واتساپ یا مسنجر فیس‌بوک برخوردارند. در واقع برنامه‌های پیام‌رسان جایگزین مانند سیگنال و تلگرام از سال 2021 به بعد تعداد قابل توجهی کاربر جلب کرده‌اند که به دلیل ناشناختگی و نرم‌افزار رمزگذاری کاربران به آن‌ها جذب شده‌اند. با توجه به تنظیم قانون اتحادیه اروپا برای مسنجرهای بزرگ‌تر مانند واتساپ و فیسبوک، پلتفرم‌های کوچک‌تر مستلزم رعایت این قانون نیستند؛ بنابراین نیازی به پیاده‌سازی امکان گفتگو متقابل ندارند.

 

مطلب پیشنهادی: غیرفعال بودن استوری تلگرام برای کاربران ایرانی


ادغام پیام‌رسان‌ها چگونه عمل خواهد کرد؟

قابلیت چت با کاربران سایر پیام رسان ها | عملکرد ادغام پیام رسان ها باهم | خرید شماره مجازی | خرید شماره مجازی آمریکا

نحوه عملکرد این ادغام، برای ویژگی‌های جدید واتساپ در حال حاضر مشخص نیست و هیچ نشانه‌ای از اینکه متا قصد دارد قابلیت‎های ویژه اضافی را برای ارتباط متقابل با دیگر پلتفرم‎ها مانند به اشتراک گذاری فایل، تماس‌های تصویری یا پیام‌های صوتی اضافه کند، وجود ندارد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که چگونه قابلیت ارتباط با دیگر پلتفرم‎ها برای گروه‌های چت پیاده‌سازی خواهد شد.
با این حال، طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا، رمزگذاری «انتها به انتها»  جایی که تنها فرستنده و گیرنده به پیام دسترسی دارند، باید با خدمات شخص ثالث ادغام شود. جزئیات دقیق فنی و روش‌های اجرایی هنوز اعلام نشده است. جالب است ببینیم چگونه مقررات در صنعت فناوری، به ویژه در مورد خدمات پیام‌رسانی مانند iMessage و قوانین جدید مانند قانون بازارهای دیجیتال، رقابت و مصرف‌کنندگان در انگلیس در حال تکامل هستند. بحث‌های مقرراتی معمولا به تعادل میان حفاظت از مصرف‌کننده و منافع شرکت‌های فناوری می‎انجامد.

 

مطلب پیشنهادی: راه اندازی اپلیکیشن آیپد واتساپ


مزایای این قابلیت، جایگاه واتساپ را در صدر ابر پیام‎رسان‎ها تضمین می‎کند!

در حال حاضر، کاربران واتساپ تنها می‌توانند با افرادی که در این پیام‎رسان حساب کاربری دارند، چت کنند. این محدودیت باعث می‌شود که کاربران برای برقراری ارتباط با افرادی که از پیام‎رسان‌های دیگر استفاده می‌کنند، مجبور به استفاده از پیام‌رسان‎های مختلف شوند. با اضافه شدن قابلیت چت با کاربران سایر پیام‎رسان‎ها می‌توان بدون نیاز به مهاجرت به پلتفرم دیگر با افراد در ارتباط بود. این قابلیت جدید باعث افزایش محبوبیت واتساپ شده و به این پیام رسان کمک می‌کند تا همچنان جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین پیام‌رسان جهان حفظ نماید.


زمان عرضه قابلیت چت با کاربران سایر پیام رسان‌ها

با توجه به قانونی که اتحادیه اروپا در جهت ارتقا رقابت میان پلتفرم‌های پیام‎رسان وضع کرده، واتساپ و دیگر پلتفرم‎های پیام‌‎‎رسان که قانون برای آن‌ها اعمال شده باید از فرصت 6 ماهه خود استفاده کنند تا این قابلیت را اجرائی نمایند؛ اما واتساپ تا به حال زمان دقیقی برای رونمایی از این قابلیت اعلام نکرده و باید منتظر ماند تا زمان معرفی فرا برسد و این قابلیت در اختیار عموم قرار گیرد.
مهم است که در جریان توسعه‌های مربوط به «قانون ایمنی آنلاین» و هر تغییری که ممکن است در آینده صورت گیرد، قرار بگیریم. با پیشرفت فناوری بحث در مورد تنظیم برنامه‌های پیام‌رسانی ادامه خواهد داشت و یافتن تعادل مناسب میان امنیت و حریم خصوصی یک مسئله کلیدی خواهد ماند. چنانچه پس از مطالعه این گزارش از مجموعه شماره مجازی تمایل به خرید شماره مجازی ارزان یا شماره مجازی آمریکا داشتید، از طریق پل‌های ارتباطی با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید. 

سرویس های محبوب

موارد بیشتر