وبلاگ شماره مجازی

اخبار پیرامون رسانه های آنلاین و شماره مجازی

ایکس چیست؟ ماجرای جنجالی تغییر نام توییتر

15 شهریور 1402
ایکس چیست؟ ماجرای جنجالی تغییر نام توییتر

توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا شمرده می‌شود. قدرت انتشار سریع و گسترده پیام‌ها، انتشار اخبار، نظرات، تحلیلات و راهی برای ارتباط با دنیا و جامعه از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که منجر به محبوبیت بالای این اپلیکیشن شده است. این اپلیکیشن بعد از کش‌وقوس‌های بسیار و یک معامله چند ده میلیاردی به مالکیت ایلان ماسک درآمد. گویا ایلان ماسک از زمان خرید توییتر، برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد تغییراتی در آن داشت. بعد از گذشت چند ماه از این خرید جنجالی، ایلان ماسک اعلام کرد که قصد دارد نام و لوگو توییتر را به ایکس تغییر دهد! برای درک بهتر ماجرای جنجالی تغییر نام توییتر در ادامه این مقاله از شماره مجازی با ما همراه باشید.


تغییر نام توییتر به ایکس

در جولای 2023، روز خداحافظی از پرنده معروف و محبوب آبی رنگ توییتر فرا رسید و بعد از گذشت چندین سال از فعالیتش جای خود را به ایکس داد. ایلان ماسک در روز 2 مرداد برند توییتر را تغییر داد و اعلام کرد که نام توییتر به X و وبسایت آن به X.com تغییر داده شده است. این شبکه اجتماعی که از ماه‌ها پیش تبدیل به زیرمجموعه ایکس کورپ شده بود دیگر اکنون نام اکانت رسمی خود را از توییتر به ایکس تبدیل کرده و احتمالا در آینده دیگر اثری از نام توییتر باقی تخواهد ماند.
X.com یک بانک آنلاین اولیه بوده که تامین مالی آن در سال 1999 توسط ایلان ماسک و گرگ کوری انجام می‌شد و بعدها به پی‌پال فروخته شد. شواهد نشان می‌دهد ایلان ماسک ارادت خاصی نسبت به حرف X دارد؛ چرا که از این حرف در چندین مورد از فعالیت‌های تجاری خود استفاده کرده است. خودروهای اسپیس ایکس و تسلا مهر تاییدی بر این علاقه است!
درست است که شرکت مالی X.com به پی‌پال فروخته شده بود؛ اما دامنه این سایت همچنان در دست ایلان ماسک بود. ماسک X Corp را در ماه مارس و به عنوان شرکت مادر توییتر تاسیس و راه را برای تغییر نام برند این شبکه اجتماعی باز کرد. به گفته ایلان ماسک، این تغییر نام بخشی از برنامه ریزی وی برای ایجاد یک سوپراپلیکیشن با عملکردهای متنوع است و در آینده می‌تواند نصف فعالیت‌های مالی دنیا را به خود اختصاص دهد.


هدف از تغییر نام توییتر

ایلان ماسک در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد توییر با هدف آزادی بیان و شتاب‌دهی به پروژه «ایکس؛ اپلیکیشن همه چیز» به زیر مجموعه ایکس کورپ تبدیل شده بود. وی اشاره کرد ایکس و توییتر تفاوت‌های بسیار زیادی با هم خواهند داشت و تفاوت‌ها تنها در حد تغییر اسم نخواهد بود.
ایلان ماسک همچنان افزود که نام توییتر تا زمانی معنا داشت که پست‌های این شبکه اجتماعی تنها به 140 کاراکتر محدود می‌شد، در حالی که اکنون کاربران قادر هستند تقریبا هر چیزی از جمله ویدئوهای چند ساعته را پست کنند. ایلان ماسک به آینده پلتفرم ایکس نیز اشاره کرد و گفت این اپلیکیشن در ماه‌های آینده به سیستم ارتباطی جامع و سیستم مالی مجهز خواهد شد. ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیرعامل ایکس اعلام کردند در حال تبدیل این پتفرم به یک سوپر اپلیکیشن هستند و قرار است سرویس‌های بسیار متنوعی در این اپلیکیشن ارائه شود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت شماره مجازی با TextNow


نظرات کاربران در مورد تغییر نام توییتر

ایکس چیست ؟ | دلیل تغییر نام توییتر به ایکس | خرید شماره مجازی امریکا | نظر کاربران درمورد تغییر نام توییتر | خرید شماره مجازی

تغییر نام و لوگو توییتر و ری‌برندینگ آن با واکنش منفی بسیاری از کاربران این پلتفرم مواجه شد و این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی نشان دهنده این است که بسیاری از کابران نیز نظر مثبتی به این تغییر نشان داده‌اند. به گزارش اینسایدر، CivicScience به تازگی نظرسنجی آنلاینی انجام داده که در آن بیش از 5000 نفر در مورد تغییر نام و لوگو توییتر به ایکس سوال شد.
در حالی که 1000 نفر از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی از کاربران توییتر بودند، نتایج نظرسنجی به این شکل بود: افرادی که جزو کاربران این شبکه نبودند نسبت به تغییر نام این پلتفرم واکنش مثبتی نداشتند و در عوض افرادی که از کاربران این پلتفرم بودند ری‌برندینگ آن را دوست داشتند و نظر مثبتی نسبت به آن نشان دادند.
تقریبا یک سوم افراد شرکت کننده در این نظر سنجی واکنش منفی نسبت به این تغییر نام نشان داده و 14 درصد از افراد اعلام کردند که حس خوبی نسبت به تغییر نام توییتر به ایکس داشته‌اند. با همه این‌ها اگر تنها به کاربران فعال در طی 6 ماه گذشته توییتر نگاهی بیندازیم، نتایج کاملا متفاوتی را به دست خواهیم آورد.
36 درصد از کاربران روزانه توییتر نظر مثبتی نسبت به این تغییر داشته‌اند و 27 درصد این نوع از کاربران نظرشان در این مورد منفی بوده است. لازم به ذکر است 43 درصد از افرادی که به صورت هفتگی در توییتر فعال هستند دارای نظر مثبت و 27 درصد از این افراد نظر منفی داشتند.
جالب است بدانید تقریبا 60 درصد از افرادی که از اپلیکیشن تردز (Threads)، رقیب جدید ایکس، استفاده کرده و یا آن را امتحان کرده‌اند تمایل زیادی به استفاده از ایکس داشته‌اند. البته برخی از نظرسنجی‌های انجام شده نشان‌دهنده این است که ویژگی‌های جدید ایکس، مانند انجام خدمات بانکی، برای کاربران چندان امیدوارکننده و رضایت‌بخش نیست.
بر طبق نظرسنجی دیگری، 40 درصد از کاربران روزانه توییتر و 51 درصد از کاربران هفتگی این شبکه اجتماعی علاقه‌ای به استفاده از امکانات جدید ایکس نشان ندادند. البته توجه داشته باشید که دامنه نظرسنجی در مقایسه با کاربران توییتر بسیار کم است و نمی‌توان آن را به تمام کابران تعمیم داد.


ویژگی‌های جدید ایکس

ایلان ماسک انگیزه اصلی تغییر نام توییتر به ایکس را تبدیل این پلتفرم به یک اپلیکیشن همه کاره توصیف کرده بود. در ماه آپریل، ویژگی جدید در ایکس ایجاد شد که به کاربران اجازه دسترسی از داخل این اپلیکشن به بازار کریپتوکارنسی و خدمات این بازار مالی را می‌داد.
جالب است بدانید این ویژگی در چین بسیار رایج است؛ برای مثال رسانه‌های اجتماعی چین، مانند وی چت، علاوه بر این که برای تماس‌های متنی و ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرند، مقرراتی نیز برای پرداخت قبوض، رزرو رستوران یا تاکسی و برخی از فعالیت‌های مالی دیگر دارند.
ماسک اعتقاد دارد در صورتی که تغییر نام توییتر به ایکس با موفقیت انجام شود، این اپ توانایی تبدیل شدن به یک پلتفرم بسیار محبوب برای انجام امور مالی، امور بانکی، پرداخت‌ها و داده‌ها را خواهد داشت. همچنین اضافه شدن حرف D به پروفایل جدید ماسک نیز شایعه همیشگی استفاده از دوج‌کوین در توییتر را قوت بخشید.


آینده پلتفرم ایکس

ایلان ماسک، مرد ثروتمد و بلندپرواز جهان، بعد از تغییر نام توییتر به اکس از آینده درخشان آن سخن گفته و اشاره کرد که اگر این تغییر نام و برند به درستی انجام شود، پلتفرم اکس در آینده می‌تواند نیمی از بازارهای مالی جهان را به خود اختصاص دهد. البته همه این نظرات بستگی به اتفاقاتی خواهد داشت که قرار است در دنیا بیفتد و هیچ چیز قطعی برای پیش‌بینی وجود ندارد. برای آگاهی از سایر اخبار دنیای تکنولوژی و خواندن مطالب جذاب در مورد آن‌ها، وبلاگ سایت سامانه مجازی را از دست ندهید. همچنین شما می‌توانید از خدمات متنوع سایت استفاده کرده و در صورت داشتن سوال با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سرویس های محبوب

موارد بیشتر